عصر خودرو

طی سه روز ابتدایی مرداد ماه ۹۶؛

ثبت ارزش معاملاتی ۷۷۵ میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی

عصر بازار- در جریان معاملات روز سه شنبه (۳ مرداد ۹۶)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۶ و حلال ۴۱۰ پالایش نفت اصفهان، برش سه کربنه و بیشتر شرکت پلیمر آریاساسول، متانول پتروشیمی شیراز، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی و نیتروژن مایع پتروشیمی فجر در رینگ داخلی عرضه شدند.

ثبت ارزش معاملاتی ۷۷۵ میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، کل معاملات صورت‌گرفته معادل 6 هزار و 441 تن و به ارزش بیش از 83 میلیارد و 851 میلیون ریال است.
    طی سه روز ابتدایی ماه جاری در بازار فیزیکی بورس انرژی قریب به 57 هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری معامله شده است بدین ترتیب ارزشی بالغ بر 775 میلیارد ریال به ثبت رسید.
    گفتنی است از این مقدار، قریب به 27 هزار تن معامله در رینگ داخلی به ارزش 338 میلیارد ریال و 30 هزار تن معامله در رینگ بین‌الملل به ارزش 444 میلیارد ریال صورت گرفته  که از حیث ارزش 43 درصد معاملات در رینگ داخلی و 57 درصد در رینگ بین‌الملل بوده است.
    در جلسه معاملاتی امروز (4 مردادماه 96) نیز کالاهای نفتای سنگین تصفیه‌نشده پالایش نفت شیراز.عمده، نفتای سبک و حلال 404 پالایش نفت شیراز.عمده، حلال 410 پالایش نفت آبادان و برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت تبریز و حلال 404 پالایش نفت شیراز در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

    معامله بیش از یک میلیون قرارداد در بازار مشتقه

    در جریان معاملات روز سه شنبه بورس انرژی (3 مرداد ماه 96)، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره 961، 20 هزار قرارداد با ارزشی بالغ بر 50 میلیارد و 704 میلیون ریال معامله شد.

    در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله یک میلیون و 348 هزار قرارداد معادل 41 میلیون و 96 هزار کیلووات ساعت به ارزش 14 میلیارد و 427 میلیون ریال بود.

    در این روز، نمادهای بارپایه، میان‌باری و کم‌باری با متوسط قیمت‌  376، 376 و 324 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    خاطر نشان می‌ شود، در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 2 شهریور 96 گشایش می‌یابند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 7 مرداد 96 و نمادهای بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی  7 مرداد 96 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

    در مجموع ارزش معاملات روز سه شنبه بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به 65 میلیارد و 131 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها