عصر خودرو

با محوریت عرضه روغن و دانه های روغنی؛

دومین میز تخصصی محصولات کشاورزی در بورس کالا برگزار شد

عصر بازار- دومین میز تخصصی محصولات کشاورزی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، مدیران شرکت بازرگانی دولتی ایران، موسسه پژوهش های اقتصاد کشاورزی، کانون صنایع غذایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران و کارشناسان شرکت بورس کالای ایران در محل این شرکت برگزار شد.

دومین میز تخصصی محصولات کشاورزی در بورس کالا برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، دومین میز تخصصی محصولات کشاورزی با هدف بررسی روند عرضه و تقاضا، تغییرات قیمتی گذشته و فعلی کالاهای اساسی و برآورد روند قیمتی معاملات داخلی و بین المللی محصولات در راستای کارآمدی بیشتر مدیریت بازار در بورس کالا برگزار شد. همچنین در این نشست بر مشارکت موثرتر بخش خصوصی، بررسی اجرای بند الف ماده 32 قانون برنامه ششم توسعه و رفع موانع حضور بخش دولتی و خصوصی در معاملات حوزه کشاورزی بورس کالا تاکید شد.

    هدف از برگزاری این گونه نشست ها آشنایی فعالان بخش کشاورزی با روند معاملات و عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و در بورس کالای ایران است. همچنین، ابزارهای نوین بورس کالا و تجربه بورس های کالایی جهان در حوزه اعمال سیاست های حمایتی از بخش کشاورزی نیز در این جلسات معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.

    براین اساس هفته جاری دومین میز تخصصی محصولات کشاورزی در بورس کالا برگزار شد که در ابتدای این نشست، روند معاملات جهانی محصولاتی چون برنج، گندم، دانه های روغنی، روغن خام، کره و شکر با رویکرد بازار نقدی و قراردادهای مشتقه ارائه شد؛ در ادامه عرضه روغن و دانه های روغنی در بورس کالا به طور خاص مورد بررسی قرار گرفت و حجم معاملات، عرضه و تقاضا، قیمت های جهانی و اوضاع معاملات روغن و دانه های روغنی در شرایط مختلف بازار از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت؛ قرار است این میز تخصصی هر دو هفته یکبار برگزار شده و در برگزاری هر میز تخصصی، عرضه و معاملات یک محصول کشاورزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

    از سوی دیگر واحد مطالعات بورس کالا، بولتن قیمتی و روند قیمت های محصولات کشاورزی در بازار داخلی و جهانی را با تکیه بر محصول روغن به حاضران ارائه کرد.

    برچسب ها