عصر خودرو

افزایش جذب چغندر عاملی مهم در تعدیل مثبت "قهکمت"

عصر بازار- قند هکمتان در خصوص دلایل تعدیل مثبت سود هر سهم سال مالی شهریور ۹۶ اقدام به شفاف سازی کرد.

افزایش جذب چغندر عاملی مهم در تعدیل مثبت "قهکمت"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در گذشته روند سودآوری شرکت مربوط به جذب چغندر بهاره و تولید شکر در شش ماهه دوم سال یعنی یکدوره بهره برداری بوده است، در صورتیکه سال جاری این روند سودآوری به دو دوره بهره برداری بهبود یافته است.

    گفتنی است در سال مالی جاری مقدار چغندر جذب شده 400 هزار تن و شکر تولیدی 55 هزار تن معادل دو دوره بهره برداری و سال مالی قبل چغندر جذب شده و شکر تولیدی به ترتیب 260 و 36 هزار تن معادل یکدوره بهره برداری بوده است.

    باتوجه به افزایش جذب چغندر نسبت به پیش بینی اولیه سود هر سهم به دلیل تغییر سیاستهای کلان کشور در راستای جلوگیری از واردات بی رویه شکر خام و جذابیت جهت کاشت چغندر قند و همچنین بهبود ضریب استحصال تولید شکر، روند سودآوری شرکت تغییر و بهبود یافته است.

    قابل ذکر است، با عنایت به اینکه چغندر یک موجود زنده و تابع شرایط آب و هوایی و توانایی چغندرکاران در کشت بوده که این عوامل در کنترل شرکت نیستند، در نتیجه پیش بینی سود هر سهم هر ساله بر مبنای بودجه صفر صورت می گیرد.

    همچنین به دلیل ابهام در میزان بهره وری چغندر پاییزه باتوجه به شرایط آب و هوایی خوزستان ومیزان عیار و جنس چغندر که برای اولین بار انجام می‌شد، پیش بینی سود هر سهم باتوجه به عوامل مذکور صورت گرفته است.

    برچسب ها