عصر خودرو

رییس مکنا هشدار داد:

مراقب حملات باج‌افزاری باشید

عصر بازار- رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در طول برگزاری نمایشگاه الکامپ از سوی بازدیدکنندگان مطرح شد، رشد حملات باج‌افزارها به رایانه‌های شخصی و اداری است که مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است.

مراقب حملات باج‌افزاری باشید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، احمد سحرخیز، رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه با اشاره به توجه سازمان‌های دولتی و خصوصی به حضور مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) در نمایشگاه الکامپ گفت: تقاضا های متعددی مبنی بر ارائه خدمات مشاوره از مرکز مکنا و همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه امنیت اطلاعات در طول نمایشگاه دریافت کردیم.

    وی ادامه داد: بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات فعالیت ‌های این مرکز را گامی مؤثر در جهت حفظ منافع خود و مشتریان ارزیابی کردند.

    سحرخیز افزود: طبق گزارش‌ های متعدد بازدید کنندگان از غرفه مکنا در نمایشگاه الکامپ، حملات باج‌ افزارها منجر به از دست رفتن امکان دسترسی به فایل ‌ها و اطلاعات، مختل شدن کسب و کار و کاهش اعتبار تجاری آنها شده است.

    وی ادامه داد: بدون شک توجه به نکات امنیتی در حوزه سایبر می‌تواند جلوی این قبیل حملات را سد کند.

    سحرخیز تصریح کرد: دستورالعمل‌ های نحوه پیشگیری و مقابله با باج افزار ها توسط مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه تدوین شده و در اختیار شرکت های بازار سرمایه قرار گرفته است اما در حال حاضر، موضوع باج‌ افزار ها به حوزه خاصی محدود نمی‌ شود و تهدیدی برای همه استفاده ‌کنندگان از اینترنت است.

    به گفته رییس مکنا، استفاده از سامانه ‌های مناسب امنیت اطلاعات توسط مسؤولان فناوری اطلاعات شرکت ‌ها، به روز رسانی آنتی ‌ویروس و نصب وصله‌ های امنیتی سیستم‌ عامل از سوی همه کاربران و پشتیبان ‌گیری از فایل‌ ها از جمله مهم‌ ترین اقدامات مؤثر در مقابله با باج‌ افزارها است.

    برچسب ها