عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

بازار سرمایه روی دور صعود شاخص ها

عصر بازار- بورس کشور از اوایل هفته جاری روزهای خوبی را پشت سر گذاشته است به نحوی که اولین روز هفته(شنبه ۳۱تیر ماه ۹۶) شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با افزایش ۵۰۸ واحدی روبرو شد و شاخص رقم ۸۰ هزار و ۶۷۰ واحد را نشان داد.

بازار سرمایه روی دور صعود شاخص ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، روند رشد شاخص کل قیمت و بازده نقدی در روز دوم هفته جاری نیز تداوم داشت به نحوی که در پایان معاملات روز یکشنبه افزایش 192 واحدی را داشت و شاخص بیانگر رقم 80 هزار و 863 واحد بود.

    هرچند روند رشد شاخص بورس در سومین روز هفته به نسبت روزهای قبل از رشد کمی برخوردار بود اما روند صعودی با افزایش 70 واحدی ادامه  داشت و رقم 80 هزار و 933 واحد را تجربه کرد.

    روند صعودی شاخص کل قیمت و بازده نقدی در پایان معاملات سه شنبه، با سرعت بیشتری نسبت به روز قبل ادامه داشت و رشد 247 واحدی را تجربه کرد و عدد 81 هزار و 180 را نشان داد.

    نقش برگزاری مجامع عمومی شرکت های بورسی در رشد شاخص بورس

    برخی کارشناسان بازار سرمایه بخشی از این روند صعودی شاخص بورس را ناشی از مقطع زمانی کنونی دانسته اند و عنوان کرده اند یکی از دلایل این رشدهای مداوم شاخص، مربوط به برگزاری مجامع عمومی شرکت های بورسی است.

    عده ای دیگر از کارشناسان معتقدند که  زمزمه های کاهش نرخ سود بانکی به طور طبیعی بر شاخص  های بورس تاثیر روانی مثبتی داشته است .

    در این خصوص محمد حسن نژاد در گفت وگویی درباره وضعیت بازار بورس و رشد تداوم دار شاخص این بازار  معقتد است: بورس دماسنج و آیینه تمام نمای اقتصاد کشور محسوب می شود.

    نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت  در صورتی که اقتصاد کشور از رکود خارج شود می توان انتظار داشت بازار بورس کشور نیز با تحول اساسی روبرو می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم یکی از دلایل رشد شاخص بورس در روزهای گذشته را خوش بینی هایی که درباره آینده اقتصاد کشور وجود دارد، می داند و اظهار می کند که به دلیل اینکه پیش بینی می شود، حوزه مسکن از رکود خارج شود صنایع وابسته نیز با رشد روبرو می شوند که بدیهی است می تواند تبعات مثبتی برای بورس به همراه داشته باشد.

    حسن نژاد همچنین برگزاری مجامع عمومی شرکت های بورسی را در مدت اخیر و پیش بینی هایی را  که در خصوص سود سهام شرکت ها در سال آینده مطرح است از دلایل موثر دیگر در روند صعودی شاخص بورس می داند.

    تاثیر اخبار کاهش نرخ سود بانکی بر نوسانات شاخص بورس

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه ها در خصوص کاهش نرخ سود بانکی می گوید که به طور طبیعی شاخص بورس تحت تاثیر اخبار مبنی بر کاهش نرخ سودبانکی قرار می گیرد.

    حسن نژاد همچنین در ادامه گفت و گوی خود به موضوع متاثر بودن ارزش سهام شرکت ها از کاهش نرخ سود بانکی و همچنین نرخ تنزیل اشاره دارد.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت بخش تولید یادآور می شود که تقویت بازار سرمایه و ایجاد شرایطی برای سوق نقدینگی به سمت این بازار مانع از رونق بازار سوداگران در حوزه های مختلف اقتصادی می شود.

    برچسب ها