عصر خودرو

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس:

جزییات و زمان تقریبی آغاز به کار صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام شد

عصر بازار- مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، جزییات و زمان تقریبی آغاز به کار صندوق تثبیت بازار سرمایه را اعلام کرد.

جزییات و زمان تقریبی آغاز به کار صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از بورس پرس، محسن خدابخش درباره جزییات صندوق تثبیت بازار سرمایه که دیروز مجوز فعالیت آن توسط رئیس سازمان بورس صادر شد ، اظهار داشت: سرمایه این صندوق طبق قانون ، یک میلیارد تومان بوده که توسط دولت تامین شده و قرار است منابع آن از طریق تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی و کاهش کارمزد سازمان بورس و سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام تامین شود.

    وی با بیان با ینکه کاهش کارمزد سازمان توسط شورای عالی تصویب خواهد شد ، ادامه داد: صندوق تثبیت بازار سرمایه دارای هیات امنایی متشکل از وزیر اقتصاد، روسای سازمان بورس، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی هستند که هیات عاملی را تعیین و معرفی خواهند کرد.

    این مقام مسئول در مورد زمان تقریبی شروع به کار صندوق و کارکرد آن در بازار سرمایه هم به بورس پرس گفت: بعد از مشخص شدن هیات عامل صندوق و محل استقرار ، صندوق تثبیت بازار سرمایه طی یکی دو ماه آینده و در همین نیمه اول سال شروع به فعالیت خواهد کرد.

    خدا بخش ادامه داد: هدف اصلی این صندوق پوشش ریسک های ناشی از شرایط بحرانی مانند حادثه تروریستی تهران و ممانعت از بروز رفتارهای هیجانی سهامداران حقیقی و حفظ ثبات بازار است .

    براساس این گزارش، صندوق تثبیت بازار سرمایه به عنوان نهاد مالی به منظور کنترل و کاهش مخاطرات سامانه‌ای یا فرادستگاهی بازار سرمایه در شرایط وقوع بحران‌های مالی و اقتصادی و اجرای سیاست‌های عمومی حاکمیتی در شرایط مذکور و به منظور حفظ و توسعه شرایط رقابت منصفانه در حوزه بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

    به گفته حسن امیری معاون سازمان بورس، صندوق تثبیت بازار سرمایه مانند صندوق توسعه نخواهد بود که روزانه اقدام به انجام معاملات می کند. همچنین صندوق دارای سقف و کف منابع نبوده و به فراخور نیاز نقدینگی تامین خواهد کرد.

    برچسب ها