عصر خودرو

مدیرکل نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:

​مجمع عمومی هشت بانک با مجوز بانک مرکزی برگزار شد

عصر بازار- بانک های ملت، تجارت، خاورمیانه، آینده، ایران و ونزوئلا، قرض الحسنه مهر ایران، حکمت ایرانیان و انصار با مجوز بانک مرکزی در موعد مقرر و طبق اعلام قبلی، مجمع خود را برگزار کردند.

​مجمع عمومی هشت بانک با مجوز بانک مرکزی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بانک مرکزی، عباس کمره ای، مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی گفت: این بانک ها، صورت های مالی نمونه بانک مرکزی را ارائه کردند و بعد از بررسی در بانک مرکزی، مجامع آنها برگزار شد. همچنین تعداد دیگری از بانک ها هم صورت های مالی نمونه را ارائه کرده اند که در دست بررسی است.

    وی افزود: بانک هایی که صورت مالی خود را در مهلت قانونی به بانک مرکزی ارسال کرده‌اند و توسط این بانک تایید شده است، توانستند مجمع‌شان را در موعد مقرر برگزار کنند.

    این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به اینکه بانک ها باید صورت های مالی نمونه بانک مرکزی را تهیه و ارسال کنند، تصریح کرد: این بانک، اواخر سال گذشته صورت های مالی نمونه خود را براساس بازخوردهای دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری و نیز بررسی کارشناسان حوزه نظارتی، بازنگری و ابلاغ کرد. بر این اساس بانک ها و موسسات اعتباری که صورت های مالی نمونه بانک مرکزی را در مهلت قانونی به این بانک ارسال کردند موفق به برگزاری مجامع خود شدند.

    وی افزود: از بانک های دیگر نیز می خواهیم هرچه سریعتر نسبت به تهیه و ارسال صورت های مالی نمونه بانک مرکزی اقدام کنند.

    به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، از دو سال گذشته و با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی، یکی از پیش‌شرط‌های ورود بانک‌ها به عرصه بین‌الملل، انطباق هرچه بیشتر صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی با IFRS بود و در این راستا در اواخر سال 1394 بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست تا صورت‌های مالی خود را مطابق نمونه ارسالی بانک مرکزی تهیه و تنظیم کنند. در سال جاری نیز این سیاست پیگیری می شود و بانک ها و موسسات اعتباری باید صورت های مالی نمونه بانک مرکزی را تهیه و ارسال کنند.

    برچسب ها