عصر خودرو

در سال ۲۰۱۶؛

انگلیسی‌ها ۱۲.۵ میلیارد پوند وام گرفتند

عصر بازار- در سال گذشته میلادی، بریتانیایی ها در حدود ۱۲.۵ میلیارد پوند وام گرفتند که این رویه حاکی از مقروض تر شدن آنها دارد؛ ضمن اینکه درخواست وام ازدواج در میان آنها سیر صعودی گرفته است.

انگلیسی‌ها ۱۲.۵ میلیارد پوند وام گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بریتانیایی ها در سال گذشته میلادی 12 میلیارد و 400 میلیون پوند قرض گرفتند که این مقدار معادل 25 پوند یا 328 دلار برای هر نفر است.

    در همین حال این موضوع نشان می دهد که خانوارهای بریتانیایی در حال مقروض شدن برای تامین خروج و مخارخ زندگی خود هستند. 

    همچنین گروه مالی «مانی ساپورت مارکت» بریتانیا اعلام کرد،  متوسط درخواست وام برای خانوارهای بریتانیایی در سال 2016 میلادی 8 هزار و 765 پوند اعلام شده است.

    افزایش متوسط میزان وام خانوارهای بریتانیایی در دو سال اخیر که به سه ماه نخست سال جاری میلادی منتهی می شود، 308 پوند است و بسیاری از مردم خواهان پرداخت نقدی در تعطیلات،  خرید خودرو جدید و پرداخت هزینه های عروسی هستند.

    همچنین میانگین وام های شخصی و کارت هات بدهی اعتباری در سال گذشته میلادی در میان بریتانیایی ها 10 درصد افزایش نشان می دهد.

    افزایش وام بریتانیایی ها به رشد کند دستمزدهای آنها و نیز بالارفتن نرخ تورم بر می گردد و این موضوع درآمد خالص مغازده دارها را کاهش داده است.

    افزایش بدهی در میزان کارت های اعتباری حاکی از آن دارد که خانوارهای بر روی کارت های اعتباری خود و وام ها بمنظور مدیریت هزینه ها روی آورده اند. 

    درخواست وام ازدواج در مقایسه با وام های دیگر بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده است و طی دو سال اخیر 8.4 درصد روند صعودی نشان می دهد و میانگین درخواست وام ازدواج، 7 هزار و 461 پوند است که در مقایسه با دو سال گذشته 589 پوند افزایش یافته است.

    در همین ارتباط نیز بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد، عدم بازپرداخت وام های شخصی و کارت های اعتباری از سوی بریتانیایی ها در سه ماه دوم سال جاری میلادی به طرز معناداری سیر افزایشی به خود گرفته است.

    تحقیقات نشان می دهد که بانک های انگلیس به دنبال کاهش طول دوره های بدون بهره کارت های اعتباری هستند؛ این اقدام در راستای ناتوانی خانوارهای بریتانیایی برای بازپرداخت بدهی خود است.

    بانک انگلیس اعلام کرد، بانک های وام دهنده به دنبال تزریق 11.4 میلیارد پوند به اعتبارات خود طی یک سال و نیم آینده هستند تا در مقابل خطرات ناشی از عدم بازپراخت وام ها مقاومت داشته باشند.

    برچسب ها