عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه :

مجلس پیشنهاد حذف ۴ صفر از پول ملی را دارد

بازار سرمایه در شرایط انتظار

عصر بازار- تغییر واحد پولی هزینه بالایی به اقتصاد کشور تحمیل می کند و اگر قرار است این هزینه اعمال شود بهتر است چهار صفر از پول ملی حذف شود.

مجلس پیشنهاد حذف ۴ صفر از پول ملی را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از سنا، مصطفی صفاری ، مدیر عامل شرکت سبد گردان سرمایه ایرانیان در خصوص تغییر واحد پول از ریال به تومان و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: در این خصوص باید منتظر تصویب مجلس بود.

    وی با اشاره به اینکه این طرح در هیات دولت تصویب شده اما هنوز در مجلس مطرح نشده است، گفت: مجلس معتقد است اگر قرار به تغییر واحد پولی است بهتر است چهار صفر از اسکناس ها حذف شود.

    صفاری با تاکید بر اینکه در چنین تغییراتی کل پکیج اقتصادی کشور باید تغییر کند، ادامه داد: چنین تغییراتی هزینه بالایی برای اقتصاد کشور دارد که در شرایط رکودی فعلی ممکن است تبعات منفی به همراه داشته باشد.

    صفاری در ادامه در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه این روزها در انتظار تعیین کابینه دولت و آغاز به کار دولت دوازدهم است.

    وی با اشاره به اینکه دولت هنوز برنامه های مشخصی برای دوره دوم اعلام نکرده است، اظهار داشت: هنوز نمی توان پیش بینی از برنامه اقتصادی دولت و کابینه احتمالی داشت به همین دلیل بازار در شرایط انتظار قرار دارد.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم کاهش نرخ بهره در اقتصاد گفت: نرخ بهره بانکی همچنان بالاست و بانک ها رقیب اصلی بازار سرمایه هستند.

    وی معتقد است تا زمانی که نرخ بهره بانکی کاهش پیدا نکند به دلیل سود بالای بازار بدون ریسک ، شرایط بازار سرمایه به همین منوال خواهد ماند.

    صفاری در خاتمه با اشاره به اینکه در شرایط امروز بازار سرمایه دچار شرایط عدم تصمیم گیری است، گفت: باید تا آغاز به کار دولت دوازدهم و تعیین تکلیف کابینه صبر کرد. به طور قطع اعلام استراتژی های اقتصادی دولت دوازدهم می تواند در تعیین مسیر سرمایه گذاری بازار سرمایه تاثیر گذار باشد.

    برچسب ها