عصر خودرو

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده:

زمینه خروج بازار سهام از رکود فراهم شد

دلیل اقبال به فولادی‌ها و خوش‌بینی‌های پالایشی‌ها

عصر بازار- آقابزرگی معتقد استک توقف نماد پالایشگاه های در بورس بدلیل اعلام پیش بینی سود جدید که اغلب مثبت بوده است، ۲ گروه تاثیر گذار بازار را تحت تاثیر قرارداده و پیش بینی می‌شود با بازگشایی برخی از این نمادها زمینه های مناسبی برای خروج از رکود چندساله بورس فراهم شود.

زمینه خروج بازار سهام از رکود فراهم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، فردین آقا بزرگی، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک آینده در ارزیابی وضعیت بازار با توجه به برگزاری مجامع بیشتر شرکت های بورسی گفت: فصل مجامع و انتشار اطلاعات مناسب از سوی شرکت‌ها به همراه اتفاقاتی است که در عرصه جهانی بخصوص در قیمت‌های کامادیتی افتاده و تقریبا تمامی محصولات جهانی با رشد قیمت مواجه هستند.
    وی افزود: برنامه های فدرال رزرو مبنی بر تثبیت و کاهش نرخ بهره در آمریکا، موجب ایجاد اشتیاق در امر سرمایه گذاری بخصوص بورس شده است.
    به اعتقاد مدیرعامل کارگزاری بانک آینده؛ کاهش نرخ سود بهره و تسهیلات، طولانی شدن رکود در بورس و افت پی در پی قیمت سهام طی 2 سال گذشته  و همچنین زمزمه هایی از افزایش حجم معاملات در بخش مسکن که می‌تواند زمینه های خروج از رکود این بخش مهم اقتصادی را فراهم نماید، موجب افزایش این اشتیاق خرید شده است و کاملا طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد.
    این کارشناس بازار با اشاره به افزایش قیمت کامادیتی و بخصوص فولاد که مبتنی بر فزونی تقاضا نسبت به عرضه بوده و عطش افزایش قیمت فولاد را تشدید کرده است، تصریح کرد:  این موضوع می‌تواند در افزایش قیمت تمام شده مسکن اثر مستقیم و در نتیجه سرمایه گذاری و رونق در بخش مسکن را موجب شود .
    وی در ادامه بیان داشت:  توقف نماد پالایشگاه های در بورس بدلیل اعلام پیش بینی سود جدید که اغلب مثبت بوده است، 2 گروه تاثیر گذار و دارای حجم معاملات قابل توجه را بطور مثبت تحت تاثیر قرارداده و پیش بینی می‌شود با بازگشایی برخی از این نمادها جو خرید کماکان مثبت باقی بماند که این موضوع می تواند زمینه های مناسبی برای خروج از رکود چندساله بورس باشد .
    آقا بزرگی به برنامه ریزی‌های مسئولان در بورس به منظور کوتاه شدن توقف نمادهای معاملاتی و تغییر در نحوه ارائه اطلاعات شرکت‌ها که احتمالا موجب سرعت ارائه اطلاعات خواهد شد، اشاره کرد و گفت:  این امر نیز دلیل دیگری برای تغییر روند قیمت‌ها در بورس خواهد بود  و امیدواریم فعالان بازار کماکان  بدور از هیجان و صرفا به اتکای تحلیل کارشناسی و دید بلند مدت با اطمینان به کار خود ادامه دهند .
    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده اظهارداشت:  هماهنگی شرکت‌ها با سازمان بورس در تصمیماتی که در مجامع می‌گیرند از این جهت بسیار اهمیت دارد چنانچه اختلاف نظری در این زمینه وجود داشته باشد شاید منتهی به طولانی شدن توقف نماد در بورس شود.
    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:  هرچند اختیارات مجامع عمومی و سهامداران حاضر در مجمع این اجازه را به آنها می‌دهد تا در چارچوب مفاد قانون تجارت، هر تصمیمی بگیرند اما لازم است این هماهنگی بین اداره کنندگان مجامع عمومی و سازمان بورس بطور کامل وجود داشته باشد .

    برچسب ها