عصر خودرو

شاخص قله ۸۱ هزار واحدی را فتح کرد

عصر بازار- امروز سه شنبه ۳ مرداد ۹۶، شاهد رشد ۲۴۸ واحدی شاخص کل تحت تاثیر معاملات مثبت فملی بودیم.

شاخص قله ۸۱ هزار واحدی را فتح کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز  شاخص بورس با رشد 248 واحدی در مدار 81 هزار و 182 واحد ایستاد، سایر شاخص های منتخب نیز همگی سبز پوش بودند و شاخص آزاد شناور با 394 واحد بیشترین رشد را ثبت کرد.

    به این ترتیب درحالیکه ساعات ابتدایی شاهد سرخ پوشی بازار بودیم، به یکباره جو بورس تغییر کرد و در نیم ساعت پایانی شاهد جهش شاخص بودیم.

    طی داد و ستدهای روز جاری ارزش معاملات بورس حدود 190  میلیارد تومان شد که ناشی از دست به دست شدن 602.6  میلیون سهام در 58 هزار نوبت معاملاتی بود.

    در این روز نماد فملی با 248 واحد، کگل 49 واحد، پرداخت 24.6 واحد، فولاد 22.8 واحد و کچاد 17 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

    در مقابل شپدیس با 44 واحد و آپ با 33 واحد  بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

    گفتنی است امروز گروه های رایانه، فلزات و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق سالمین با 67 درصد بازدهی طی یک روز کاری بود، امروز سالمین  باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان بازگشایی شده بود.

    در مقابل گسترش صنایع و خدمات کشاورزی  با افت 4.93 درصدی، بیشترین کاهش قیمت را داشت و در انتهای جدول معاملات نشست.

    امروز شاهد بازگشایی نمادهای ختور، خکار، خوردو، دپارس، شبهرن، شیراز، فپنتا، کبافق، خلنت، خزامیا، خپارس، فملی، فاما، ملت، دلقما، فخوز، ولغدر و شفن بودیم، در مقابل نمادهای مرقام، حفارس و سکرما ح متوقف شدند.

    در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان با حجم 49.9 میلیون و به پرداخت ملت با ارزش معاملاتی 28 میلیارد تومان صدرنشین حجم و ارزش معاملات بازار بودند.

    برچسب ها