عصر خودرو

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ؛

مصرف انرژی در ترکیه نصف ایران است

عصر بازار- مشاور ارشد رییس جمهور گفت: کشور ترکیه ۲.۵ برابر ایران تولید ناخالص داخلی دارد و این در حالی است که مصرف انرژی در آن کشور نصف ایران است.

مصرف انرژی در ترکیه نصف ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اکبر ترکان در کنفرانس "نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازهای شهری" اظهار کرد: در طول 22 سالی که از آغاز به کار نظام مهندسی گذشته، این سازمان موفقیتهای چشمگیری به دست آورده است.

    وی افزود: وقوع زلزله ها در کشور ما باعث شد تا مقررات ملی ساختمان جدی تر پیگیری شود. می توان امروز به جرأت گفت که سازه های ساخته شده زیر نظر نظام مهندسی تا حدود زیادی قابل اعتماد است.

    مشاور ارشد رییس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر 35 درصد پرت حرارتی ساختمانهای ما از پنجره است، تصریح کرد: با عایق کردن جداره های بیرونی ساختمان می توان 15 درصد از پرت حرارتی را کاهش داد. امیدواریم در بخش مکانیک هم ماننند پی و سازه موفق باشیم.

    ترکان تاکید کرد: تولید ناخالص داخلی ترکیه سالانه 1000 میلیارد دلار است؛ در حالی که این رقم در کشور ما 400 میلیارد است. این در حالی است که ما 2 برابر ترکیه انرژی مصرف می کنیم. بنابراین باید به دنبال بهره وری بیشتر درصنعت ساختمان به عنوان یک صنعت انرژی بر باشیم.

    وی با بیان اینکه نظام مهندسی و کنترل ساختمان دو مقوله جدا از هم نیستند، گفت: هر دستورالعملی که تدوین می شود باید بر اساس این قانون شکل بگیرد. در غیر این صورت نظام مهندسی تبدیل به یک اتحادیه صنفی می شود.

    مشاور ارشد رییس جمهور اظهار کرد: باید از مهندسان صاحب صلاحیت در ساخت و سازها استفاده شود. از سوی دیگر قطع رابطه مالی بین مالک و ناظر باعث می شود تا استقلال عملکردی مهندس ناظر در جهت ارتقای کیفیت ساخت افزایش یابد.

    برچسب ها