عصر خودرو

با همکاری بورس منطقه ای آذربایجان شرقی:

کارگاه آموزشی «آشنایی با روش های تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه» برگزار شد

عصر بازار: با همکاری بورس منطقه ای آذربایجان شرقی، کارگاه آموزشی «آشنایی با روش های تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه» در مهر ماه سال جاری برگزار شد.

کارگاه آموزشی «آشنایی با روش های تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه» برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، کارگاه آموزشی «آشنایی با روش های  تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه» با همکاری بورس منطقه ای آذربایجان شرقی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی، با  حضور قریب به 400 نفر از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ خانه صنعت و معدن و تجارت؛ انجمن مدیران صنایع استان، صاحبان طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی، فعالان اقتصادی بخش خصوصی، معاونین و کارشناسان اقتصادی، مالی و سرمایه گذاری دستگاه های دولتی، فرمانداران و بانک های دولتی و خصوصی، شرکت های پیمانکاری بخش خصوصی و شرکت های کارگزاری بورس و با هدف آشنایی در جهت تامین مالی از طریق بازار سرمایه در تاریخ 27 مهر 1394 برگزار گردید.

    این کارگاه یک روزه در چهار بخش فرایند تامین مالی از طریق ابزار های بدهی، آشنایی با شرکت های تامین سرمایه، بررسی نحوه پذیرش و تامین مالی در بورس اوراق بهادار تهران، فرآیند تامین مالی از طریق بورس کالای ایران برگزار و سخنرانان این نشست به ایراد سخنرانی پرداختند.

    براساس این گزارش در کارگاه مذکور فرآیندهای تامین مالی از طریق اوراق های مختلف بازار سرمایه و همچنین چگونگی پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه و بررسی راه­های همکاری شرکت ها برای تامین مالی از طریق شرکت های تامین سرمایه توسط مدرسین کارگاه مطرح و در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

    پس از سخنرانی و خوش آمد گویی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی، خانم دکتر رحیمی الماسی، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شیوه های تامین مالی در بازار سرمایه، تامین مالی از طریق اوراق بدهی (اوراق اجاره، اوراق مرابحه، اوراق مشارکت، اوراق سفارش ساخت، اوراق رهنی، منفعت، مضاربه) و صندوق های سرمایه گذاری به صورت مبسوط برای حاضران توضیح دادند.

    آقای عبدا... دریابر مدیر مهندسی مالی و مدیریت ریسک شرکت تامین سرمایه امید، در خصوص نقش و دامنه شرکت های تامین سرمایه( مشاور پذیرش و اخذ مجوز انتشار؛ تعهد پذیره نویسی؛ تعهد بازارگردانی)، خانم علیپور کارشناس مدیریت پذیرش بورس تهران در مورد فرصت های تامین مالی از طریق بورس اوراق بهادار( پذیرش شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران، انواع اوراق بدهی و مراحل انتشار آن و صندوق های قابل معامله در بورس) و آقای فلاح رییس اداره مطالعات و سنجش ریسک بورس کالای ایران  در مورد آشنایی با روش های تامین منابع مالی از طریق بورس کالا مطالبی را ارایه کردند.

    پس از برگزاری کارگاه آموزشی، پنل پرسش و پاسخ با حضور خانم رحیمی الماسی، آقایان درگاهی مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، حبیب رضا حدادی مدیرعامل تامین سرمایه امید و محمد امین عابدینی مدیر بورس منطقه ای آذربایجان شرقی برگزار شد و اعضای پنل ضمن پاسخ به سوالات حاضرین، توضیح تکمیلی در خصوص کارگاه را ارائه نمودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها