عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:

چرا بورس مثبت شد؟

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه پایان یافتن فصل مجامع شرکتها و رسیدن قیمت سهام به سطح جذاب برای خرید را از جمله عواملی دانست که موجب پیش‌بینی رونق بورس در تابستان شده‌اند.

چرا بورس مثبت شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علی احمدی با اشاره به افت زودهنگام هیجان بورس پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از دلایل اصلی این افت عدم تغییر شرایط اقتصادی کشور و تداوم روند رکودی است که موجب شده تا هیجان انتخابات در بورس خیلی زود فروکش کند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر برگزاری فصل مجامع که به صورت سنتی در خرداد و تیرماه هر سال برگزار می‌شود نیز به دلیل مختصاتی که دارد موجب شد تا معامله‌گران با احتیاط بیشتر اقدام به معامله در بورس کنند که این موضوع نیز موجب کاهش حجم و ارزش معاملات بازار سهام در این مدت و در نتیجه بی‌رمقی بازار سهام شد.

    وی اضافه کرد: با این تفاسیر رفته رفته با پایان یافتن فصل مجامع شرکتها شاهد این هستیم که بورس قدری رونق گرفته و شاخص بورس نیز با رشد مواجه شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل رونق بورس در این روزها گفت: علاوه بر پایان یافتن فصل مجامع شرکتها که به رونق نسبی نقدینگی در بورس انجامیده است، به دلیل افت رخ داده در بورس طی دو ماه گذشته رسیدن قیمت سهام شرکتها به وضعیت مطلوب برای خرید و سرمایه‌گذاری موجب شده تا سرمایه‌گذاران به خرید سهام در بورس انگیزه پیدا کرده و اثرات آن در افزایش شاخص و مثبت شدن کلیت بازار نمایان است.

    وی اذعان داشت: از سوی دیگر در روزهای پیش‌رو تکلیف کابینه و تیم اقتصادی دولت دوازدهم هم مشخص خواهد شد که دستکم بار روانی مثبت آن می‌تواند هر چند کوتاه مدت اما شرایط بورس را مثبت و با رونق همراه کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با مثبت خواندن چشم‌انداز بازار سهام در تابستان اظهار داشت: گزارش‌های سه ماهه امسال شرکت‌ها تا حدودی توانست انتظار سهامداران را تامین کند که این موضوع هم می‌تواند دلیل دیگری برای رونق بورس در هفته‌های پیش‌رو باشد.

    وی همچنین با بیان این که شرط اصلی رونق پایدار در بورس از میان رفتن رکود اقتصادی است تاکید کرد: بر این اساس از تیم اقتصادی دولت آینده انتظار می‌رود تمام تلاش خود را صرف خروج اقتصاد از شرایط رکودی کنونی البته با شرط غیرتورمی بودن، کنند و از رئیس جمهور نیز توقع می‌رود افرادی را به عنوان تیم اقتصادی برگزیند که از تخصص و تعهد لازم در این زمینه برخوردار باشند.

    برچسب ها