عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد؛

لیگ ستارگان بورس، حلقه اتصال دانشگاه و بازار سرمایه

عصر بازار- بازار سرمایه به سرعت یاد میگیرد، به همین دلیل هرچه قدر دانشگاه و بازار سرمایه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند به توسعه بازار سرمایه کمک بیشتری می شود.

لیگ ستارگان بورس، حلقه اتصال دانشگاه و بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علیرضا کاهدی، مدیرعامل شرکت آریا سهم در خصوص برگزاری لیگ ستارگان بازار سرمایه گفت: برگزاری چنین رقابت هایی اتفاق خوبی برای بازار سرمایه است که به رشد و توسعه این بازار کمک می کند.

    وی با اشاره به اینکه چنین رقابت هایی به فرهنگ سازی و حضور بیشتر مردم در بازار سرمایه کمک می کند، اظهار داشت: با ورود استعدادهای بیشتر به بازار سرمایه، سطح سواد و دانش بازار سرمایه ارتقا یافته و سرعت توسعه این بازار نیز بیشتر می شود.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه یادگیری سریعی دارد، اظهار داشت: هرچه دانشگاه و این بازار به یکدیگر نزدیک تر شوند امکان جذب دانش بیشتر شده و بازار سرمایه زودتر به اهداف توسعه ای خود می رسد.

    وی با اشاره به نحوه برگزاری این رقابت گفت: از دیروز که لیگ ستارگان بورس فعالیت خود را آغاز کرد، گروه های 5 نفره با هدایت یک سرپرست برای ورود به خرید و فروش و معامله در بازار سرمایه و کسب بازدهی تشکیل شد که روندی جذاب است.

    مدیرعامل شرکت آریا سهم پیشنهاد داد: می توان در رقابتی گروه هایی که الگوریتم و مدل های بازار را دارند نیز با یکدیگر در بورس رقابت کنند و بر اساس الگوریتم ها و با بازده های بالا، الگوریتم برنده معرفی شوند.

    وی با تاکید بر اینکه چنین رقابت هایی حلقه اتصال بین دانشگاه و بازار سرمایه است، افزود: با برگزاری این رقابت ها استعدادهای مالی توسط بازار سرمایه شناسایی می شوند.

    کاهدی درباره مهترین مزیت این لیگ گفت: آشنایی دانشجویان و دانشگاه با بازار سرمایه اتفاق بسیار مهمی است که بازار سرمایه را در رسیدن به هدف مهم خود یعنی فرهنگ سازی در این حوزه یاری می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: در این لیگ دانشجویان 10 دانشگاه تهران در قالب تیم های 5 نفره با در اختیار داشتن اعتبار صد میلیون ریالی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار و تشکیل سبد سهام به مدت یک ماه به رقابت می پردازند و سه تیمی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایر تیم ها داشته باشند پیروز این دوره از مسابقات خواهند بود.

    به گفته وی اولین بار است که بازار سرمایه کشور چنین برنامه ای را اجرا می کند و ادامه چنین رقابت هایی برای ارتقا دانش مالی بازار سرمایه بسیار با اهمیت است.

    پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، یادآور می شود؛ نخستین دوره از لیگ ستارگان بورس، با حضور 10 گروه پنج نفره از دانشگاه های تهران، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، امیرکبیر، الزهرا، علامه طباطبایی، بهشتی، تربیت مدرس، خوارزمی و آزاد دیروز آغاز شد.

    برچسب ها