عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران:

«تومان» کار معامله‌گران را راحت می‌کند

شاخص بورس از تغییرات کابینه تاثیر نمی‌پذیرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه تغییر واحد پول کشور از «ریال» به «تومان» انجام معاملات در بورس را راحت‌تر می‌کند، گفت: شاخص بازار سرمایه از تغییرات احتمالی کابینه دولت دوازدهم تاثیر نمی‌پذیرد.

«تومان» کار معامله‌گران را راحت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حسن قالیباف  درباره تغییر واحد پول کشورمان و تاثیر آن بر روی بازار سرمایه گفت: پیش از این هم مردم معاملاتشان را در بازار‌ها با تومان انجام می‌دادند و همواره ریال می‌نوشتند و به تومان آن را می‌خواندند.

    وی با بیان اینکه تغییر واحد پول کشرمان از لحاظ اقتصادی تاثیری بر بازار سرمایه نمی‌گذارد، گفت: اعلام قیمت‌ها به تومان برای معامله گران بهتر است چراکه ارقام کوچک می‌شوند و معامله گران راحت‌تر می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

    مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران همچنین درباره واکنش بازار سرمایه به تغییرات احتمالی تیم اقتصادی دولت دوازدهم، اظهار داشت: سمت وسوی بازار سرمایه براساس سیاست‌های کلان کشور و برنامه‌های بلند مدتی است که برای اقتصاد کشور تعیین می‌شود و یک سمت و سوی توسعه‌ای دارد اما به طور قطع در این مسیر، تصمیم‌هایی که دولت می‌گیرد می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند و بر آن تاثیر گذار باشد.

    وی تاکید کرد: بازار سرمایه به متغیر‌های اقتصادی عکس العمل نشان می‌دهد قاعدتا تغییر شخص و افراد در پست‌های تیم اقتصادی دولت تاثیر قابل توجهی بر روی شاخص بازار سرمایه نمی‌گذارد.

    برچسب ها