عصر خودرو

رکورد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر جابجا شد

عصر بازار- اسکاتلند با استفاده از نیروی باد، رکوردی بی‌سابقه برای تامین انرژی مردم کشورش به جا گذاشته است.

رکورد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر جابجا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، تولید انرژی از باد در نیمه اول امسال به یک رکورد جدید رسید. بر اساس گزارشات، توربین‌های بادی در این کشور در ماه ژوئن با تولید بیش از 1 میلیون مگاوات ساعت برق، رکورد جدیدی در این زمینه بر جای گذاشتند.

    این رقم نشان می‌دهد که میزان برق تولید شده در ماه گذشته برای تامین انرژی حدود 3 میلیون خانه کفایت می‌کند. یعنی رقمی در حدود 118 درصد و بیش از نیاز خانوارهای اسکاتلندی.

    در شش ماه اول امسال تنها از طریق توربین‌های بادی، انرژی مورد نیاز برای تامین انرژی همه امور کشور اسکاتلند برای 6 روز تولید شده است. توربین‌ها بیش از 6.5 میلیون مگا وات ساعت برق برای شبکه ملی تولید کرده‌اند که به اعتقاد کارشناسان به طور متوسط نیاز 124 درصد از خانوارهای اسکاتلندی را تامین می‌کند.

    دکتر سم گاردنر، مدیر اجرایی WWF اسکاتلند گفت: شش ماه اول سال 2017 برای انرژی‌های تجدیدپذیر قطعا باورنکردنی بوده است، زیرا توربین‌های بادی به تنهایی با جلوگیری از انتشار میلیون‌ها تن آلاینده‌های کربن، باعث حفظ محیط زیست و عدم آلودگی هوا شده‌اند.

    وی افزود: اسکاتلند به شکستن رکوردها در تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، جذب سرمایه، ایجاد شغل و مقابله با تغییر اقلیم ادامه می‌دهد.

    نیاز داریم تا سیاست‌های قوی در زمینه بهره‌وری انرژی و حمل و نقل در پیش‌نویس پیشنهادی دولت درباره تغییرات آب و هوا را در نظر بگیریم. به همین دلیل است که ما از مردم می‌خواهیم که برای آینده عمل کنند و به نخست وزیر بگویند که خواهان یک لایحه قوی در زمینه آب و هوا و اقلیم هستند که به یک اسکاتلند با کیفیت‌تر و سالم‌تر برسیم.

    میزان تولید برق توسط انرژی باد در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال 2015 که چیزی بیش از 5 میلیون مگاوات ساعت برق تولید شده بود، از افزایش 24 درصدی برخوردار بوده است.

    مصرف کل برق اسکاتلند شامل مصرف خانه‌ها، مغازه‌ها، دفاتر اداری و صنایع در این شش ماه معادل 11 میلیون و 689 هزار مگاوات ساعت بوده است.

    کارشناسان می‌گویند، میزان تولید توربین‌های بادی معادل 57 درصد از نیاز کل اسکاتلند است.

    بدون شک انرژی‌های تجدیدپذیر به مردم کمک می‌کنند تا برای تامین انرژی خود از این انرژی‌ها به جای سوخت‌های فسیلی استفاده کنند.

    پائول ویل‌هوس، وزیر انرژی اسکاتلند گفت: این عالی است که تولید برق تجدیدپذیر در اسکاتلند به رکورد جدیدی رسیده است. در سه ماهه اول سال جاری، میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 13 درصد افزایش داشته است. همچنین ظرفیت تولید برق در این مدت افزایش 16 درصدی داشته است.

    لازم به ذکر است که بیش از نیمی از مصرف ناخالص برق اسکاتلند از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

    برچسب ها