عصر خودرو

شرح دلایل تعدیل مثبت از زبان "ایران خودرو"

عصر بازار- شرکت ایران خودرو مهم ترین دلایل تغییرات پیش بینی درآمد هر سهم بر مبنای عملکرد سه ماهه نسبت به اولین پیش بینی را برشمرد.

شرح دلایل تعدیل مثبت از زبان "ایران خودرو"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، ایران خودرو پیش بینی سود هر سهم را از 104 ریال اولین بودجه به 109 ریال در بودجه سه ماهه تغییر داد و در این خصوص به شرح زیر توضیح داد:

    متناسب با شرایط تولید و فروش در سه ماهه اول سال جاری و تولید انبوه برخی از محصولات جدید بودجه اصلاحی نسبت به بودجه اولیه با افزایش 10 هزار دستگاه لحاظ شده ضمن اینکه تعدیل لازم در نرخهای فروش بابت مجوز صادره توسط شورای رقابت به عمل آمده است.

    باتوجه به فرآیند انتقال کامل خط تولید وانت آریسان از سایت تبریز به سایت ایران خودرو دیزل و الزام به رعایت حداکثری کیفیت تولید، تیراژ تولید این محصول کاهش محسوسی داشته، بدیهی است در ادامه سال پس از دستیابی به اهداف مورد نظر نسبت به افزایش تیراژ این محوصل اقدام خواهد شد.

    از طرفی باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با بیمه مرکزی و نحوه عمل در 3 ماهه اول سال، شناسایی و ثبت درآمد حاصل از مدیریت پرتفوی شخص ثالث خودروهای تولیدی دور از دسترس می باشد، از این رو به لحاظ رعایت اصل محافظه کاری درآمد مذکور در بودجه اصلاحی حاظ نشده است.

    همچنین، هزینه های متغیر متناسب با افزایش تیراژ تولید بوده و هزینه هیا ثابت براساس رشد عمومی قیمتها و تورم لحاظ شده است.

    در پایان گفتنی است باتوجه به فروش 16 درصد سهام شرکت گسترش سسرمایه گذاری ایران خودرو در تیرماه سال جاری، بالغ بر 1,350 میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری لحاظ شده است.

    برچسب ها