عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس خبر داد:

بررسی ظن‌های احتمالی در کشف قیمت "دقاضی"

جزییات عرضه اولیه سهم جنجالی بازار پایه

عصر بازار- هامونی با بیان اینکه سهامدار عمده داروسازی قاضی مایل بود تا سهامداران خرد نیز در فرایند کشف قیمت حضور داشته باشند گفت: در خصوص حضور دیگر سرمایه‌گذاران در خرید این سهم، ظن‌های محتمل از جمله Front Running در حال بررسی است.

بررسی ظن‌های احتمالی در کشف قیمت "دقاضی"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، امیر هامونی ؛ مدیر عامل فرابورس، پیرامون نحوه کشف قیمت و اتفاق های پیش آمده پس از معاملات شرکت داروسازی قاضی در بازار پایه گفت: این شرکت صرفاً در بازار پایه ج درج شده و هیچ درخواستی مبنی بر پذیرش در بازارهای بالاتر فرابورس نداشته است، ضمن آنکه درخواست پذیرش این شرکت پس از ارسال به فرابورس ایران بررسی خواهد شد هر چند این موضوع به تمایل شرکت و سهامداران عمده آن بستگی دارد.

    وی افزود: در جریان کشف قیمت سهم شرکت داروسازی قاضی در روز چهارشنبه مورخ 1396.4.28 سهامدار عمده (صندوق بازنشستگی کشوری) نقش اساسی داشت چرا که در نظر داشت ضمن کشف قیمت، مقداری از سهام را به بازار عرضه کند.
    به گفته این مقام مسئول از آنجایی که در مقابل عرضه روز اول سهامدار عمده، خریداران متفاوت حضور داشتند از نظر فرابورس کشف قیمت به صورت متعارف صورت گرفته است.

    هامونی یادآور شد: با توجه به سود اعلامی شرکت داروسازی قاضی در کدال مبنی بر سود 9 ماهه واقعی منتهی به 1396.3.31 و همچنین توجه به روند سود آوری شرکت در 9 ماهه سال گذشته به نظر می‌رسد سود اعلام شده قابل اتکا باشد لذا در زمان اولین گشایش با قیمت 19494 ریال با نسبت سودآوری سهم نزدیک به متوسط بازار کشف قیمت صورت گرفت و در روز معاملاتی بعد نیز اصلاح قیمت با توجه به انتظارات سرمایه‌گذاران صورت پذیرفت اما از آنجایی که در تابلو پایه ج طی روزهای معاملاتی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه مکانیسم حراج آغازین بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت صورت می گیرد لذا در یک روز شاهد رشد قیمت سهام شرکت داروسازی قاضی با درصد قابل توجه بودیم.

    وی در پاسخ به این پرسش اقتصاد آنلاین مبنی بر اینکه دلیل معاملات دو طرفه میان تیپیکو و صندوق بازنشستگی و اقدام برخی برای جمع آوری این سهم و انتفاع برخی سفته بازان از رانت موجود چیست؟ گفت: معامله سهام شرکت مذکور می توانست به صورت توافقی صورت پذیرد اما سهامدار عمده در نظر داشت سهامداران خرد نیز در فرایند کشف قیمت حضور داشته باشند لذا این معامله با تسویه نقد در بازار معاملات عادی صورت پذیرفت.

    اما در خصوص حضور دیگر سرمایه‌گذاران در خرید این سهم لازم به توضیح است که ظن‌های محتمل از جمله Front Running در حال بررسی است.

    برچسب ها