عصر خودرو

مشاور رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

برگزاری مزایده‌ای به ارزش ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان

عصر بازار- مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مزایده ای روز ۹ مرداد به ارزش حدود ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان توسط این سازمان برگزار خواهد شد.

برگزاری مزایده‌ای به ارزش ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری گسترش، سیدجعفر سبحانی با بیان اینکه در سال جاری 337 بنگاه در لیست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی قرار دارند، بیان کرد: تلاش داریم، امسال برای تمامی این شرکت‌ها مزایده برگزار شود.

    به گفته سبحانی، از تعداد 337 بنگاه که در لیست واگذاری قرار دارند حدود 264 مورد آن براساس ماده 2 اصل 44 قانون جز گروه 2 محسوب می‌شوند و حدود 73 مورد آن نیز خارج از اصل 44 قانون قرار دارند به عبارتی به گروه‌های 1 و 2 مربوط نمی‌شوند.

    سبحانی معتقد است، براساس اصل 44 قانون اساسی، شرکت هایی که باید سهام آنها به بخش خصوصی واگذار شود در 3 گروه تقسیم بندی شده اند. گروه اول شرکت هایی هستند که 100 درصد سهام آنها باید به بخش خصوصی واگذار شود مانند شرکت‌های پالایشی و شرکت‌های گروه 2 جزو گروه هایی محسوب می شوند که حداقل 80 درصد آنها باید واگذار شود این در حالی است که شرکت ‌های گروه 3 مانند صدا و سیما حق واگذاری سهام را ندارند.

    وی افزود: مزایده بزرگی را 9 مرداد برگزار خواهیم کرد که بخش زیادی از واگذاری‌ها به لحاظ ریالی در این بخش قرار دارد. یکی از واگذاری ها مربوط به شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان است که سهام این شرکت 100درصد متعلق به دولت است و باید به بخش خصوصی واگذار شود.قیمت پایه سهام این شرکت 25 هزار و 300 میلیارد ریال است.

    مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: در این روز همچنین برای شرکت خدمات حمایت کشاورزی مزایده‌ای به ارزش 770 میلیارد تومان برگزار خواهد شد.نحوه برگزاری مزایده به این صورت است که 10 درصد سهام به شکل نقدی و مابقی به صورت اقساط 8 ساله است آخرین فرصت پیشنهاد قیمت تا یکشنبه 8 مرداد خواهد بود.

    وی افزود: همچنین روز 9 مرداد سهام شرکت پروتینی کردستان به قیمت پایه 10 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و 34 درصد سهم دولت نیز از شرکت قند دزفول باقی مانده که این نیز به قیمت پایه 10 میلیارد تومان واگذار می شود.

    سبحانی به مهم‌ترین شرکت هایی که سهام آنها واگذار خواهد شد اشاره کرد و گفت:کشت و صنعت دام‌پروری مغان، شرکت دامپروری سفیدرود رشت، بخشی از زیرمجموعه‌های توسعه و نگهداری امکان ورزشی، حدود 40 جایگاه پمپ بنزین، تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی از جمله پتروشیمی فیروزآباد، هگمتانه، سپهر دهلران از جمله شرکت هایی هستند که سهام آنها در سال 96 به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

    برچسب ها