عصر خودرو

در سه ماهه اول ۲۰۱۷؛

واردات LNG اروپا از آمریکا ۱۰ برابر شد

عصر بازار- کمیسیون اروپا در گزارش ربع سالانه از بازار گاز اروپا اعلام کرد: سهم آمریکا از واردات گاز مایع طبیعی (LNG) اتحادیه اروپا در ربع اول سال ۲۰۱۷ ده برابر افزایش داشت و به ۶ درصد رسید.

واردات LNG اروپا از آمریکا ۱۰ برابر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در این گزارش آمده است: در این بازه زمانی (ربع اول سال 2017)، آمریکا ششمین تامین کننده بزرگ گاز اروپا شده است و 6 درصد واردات ال‌ان‌جی را از لحاظ سهم بازار، پوشش داده است. این در مقایسه با کل سال 2016 که سهم آمریکا از بازار گاز اروپا 0.6 درصد بود افزایشی 10 برابری است.

    این گزارش اضافه می‌کند که در سال 2016 در کل 3 محموله ال‌ان‌جی از ایالات متحده به اتحادیه اروپا ارسال شده است، درحالی‌که تنها در ربع اول سال 2017، تعداد 6 کشتی آمریکایی محموله خود را در بنادر اسپانیا پرتقال و مالاتا تخلیه کرده‌اند.

    کل واردات ال‌ان‌جی به اتحادیه اروپا نسبت به سال قبل اندکی کاهش یافت، و برابر 12 درصد کل واردات گاز غیر اروپایی‌ها شد درحالی‌که در دوره مشابه سال 2016 این مقدار با 14 درصد واردات گار غیر اروپایی برابر بود.

    واردات کشورهای مختلف اروپایی به شکل قابل توجهی با هم متفاوت بود؛ حجم واردات بلژیک 57 درصد و لیتوانی 71 درصد افت کردند، و واردات اسپانیا و ایتالیا 4 و 13 درصد افزایش یافت. واردات یونان دوبرابر شد، و واردات پرتقال بیش از 4 برابر شد.

    در ربع اول 2017، قطر به عنوان تامین کننده اصلی ال‌ان‌جی اتحادیه اروپا باقی ماند و 37 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد. به دنبال قطر الجزایر و نیجریه (هردو با 20 درصد بازار)، پرو و نروژ (هر دو با 7 درصد بازار) در رده‌های بعدی قرار دارند.

    برچسب ها