عصر خودرو

نقش فعال شرکت های بزرگ در توسعه کشورها ؛

۱۱۵ شرکت چینی در بین ۵۰۰ شرکت برتر جهان جای دارند

عصر بازار- چنانچه مدیریت و نظارت مناسبی بر شرکت های بزرگ دولتی و غیر دولتی حاکم شود، این شرکت ها میتوانند نقشی مؤثر در توسعه و رشد اقتصادی کشورها داشته باشند.

۱۱۵ شرکت چینی در بین ۵۰۰ شرکت برتر جهان جای دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی، لیست 500 شرکت بزرگ جهان در سال 2017 منتشر شد و در این بین 115 شرکت از کشور چین با عملکردی بی سابقه توانستند در بین 500 شرکت برتر جهان جای بگیرند.

    لیست 500 شرکت برتر جهان از سوی موسسه فورچون ارائه میشود و اخیرا این موسسه لیست 500 شرکت برتر سال 2017 میلادی را ارائه کرده است. در این بین شرکت بزرگ والمارت آمریکا توانسته است جایگاه اول خود را به عنوان برترین شرکت جهان حفظ نماید.

    این درحالی است که شرکت های چینی برای چهاردهمین سال متوالی توانسته اند سهم خود را از تعداد شرکت های حاضر در 500 شرکت برتر جهان افزایش دهند. شرکت برق دولتی چین با درآمدی بیش از 315 میلیارد دلار و شرکت نفتی سینوپک چین با درآمدی بالغ بر 268 میلیارد دلار دومین و سومین شرکت برتر جهان در سال 2017 میلادی بوده اند.

    در بین 500 شرکت برتر جهان شرکت های بزرگ چینی متعددی از بخش های مختلف اقتصادی این کشور همچون بیمه، خرده فروشی، فناوری اطلاعات، ساخت مسکن و دیگر حوزه ها حضور دارند. با اینحال شرکت های چینی فعال در بخش های دیگر همچون اینترنت، تأمین مالی، انرژی و بازار سرمایه نیز موفق به حضور در جمع 500 شرکت برتر جهان شده اند.

    کشور چین در دهه های اخیر رشد اقتصادی بسیار بالایی داشته و توانسته است به دستاوردهای اقتصادی متعددی دست یابد. در این میان یکی از مهمترین راهبردهای چین در مسیر این موفقیت ها پرورش و ایجاد شرکت های بزرگ در حوزه های مختلف اقتصاد بوده است.

    نکته جالب تر در مورد کشور چین اینکه صاحب اغلب این شرکت های بزرگ چینی دولت این کشور است و دولت توانسته است با ایجاد سازوکارهای مناسب شرکت های دولتی را به سمت موفقیت های اقتصادی سوق دهد.

    تجربه کشور چین و همچنین دیگر کشورهای جهان همچون آمریکا نشان داده است که چنانچه مدیریت و نظارت مناسبی بر شرکت های بزرگ دولتی و غیر دولتی حاکم شود، این شرکت ها میتوانند نقشی مؤثر در توسعه و رشد اقتصادی کشورها داشته باشند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو