عصر خودرو

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

مرکز نوآوری و فناوری غدیر آغاز به کار کرد

عصر بازار- مراسم آغاز به کار رسمی مرکز نوآوری و فناوری غدیر با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل گروه شرکت های غدیر با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد و ظهور استارتاپ ها و تقویت اکوسیستم کسب و کارهای نوپا در کشور، آغاز به کار کرد.

مرکز نوآوری و فناوری غدیر آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، این مرکز با استفاده از مهندسی ارزش در جهت افزایش قابلیت اجرایی و همچنین ایجاد روشی جدید در حمایت از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا، به معرفی طرح ها و ایده های کاربردی و نوآورانه به هلدینگ های تابعه شرکت سرمایه گذاری غدیر می پردازد تا با ایجاد شبکه، موجب توسعه، رشد و کمک به اقتصاد دانش بنیان شود.

    در مراسم آغاز به کار و تبیین سیاست های اجرایی مرکز نوآوری و فناوری غدیر (نوآفر)، غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل هلدینگ چندرشته ای غدیر، نقش و برنامه های دولت ها را در سیاست گذاری و حمایت معنوی از اجرای پروژه ها و طرح های بخش خصوصی مورد تاکید قرار داد و عزم جدی گروه غدیر بر حمایت و فعالیت در حوزه اقتصاد دانش بنیان را اشاره کرد.

    در ادامه دکتر شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری به تشریح نقش تسهیل گری و حمایتی معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای سیاست های کلیدی و محوری خود به ایجاد شتابدهنده و سرمایه گذاران در این حوزه اشاره کرد و افزود: با همکاری شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان بزرگترین هلدینگ چند رشته ای ایران در صنایع نیروگاهی، پالایشی و صنعتی می توان کسب و کارهای نوپا فراهم کرد و موجب ارزش افزوده برای شرکت غدیر شود.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم ضمن استقبال از ورود مجموعه سرمایه گذاری غدیر در حوزه دانش بنیان تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوآورانه که مهمترین دارایی آنها نیروی انسانی خلاق و بهره مندی مناسب از فرصت های موجود در بازار در بازارار است؛ می تواند در توسعه ثروت آفرینی در جامعه موثر باشد.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون 6 مجوز صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر صادر شده است، بر حضور بیش از پیش بخش خصوصی در توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

    لازم به ذکر است که فاز اول مرکز نوآوری و فناوری غدیر (نوآفر) در فضایی بالغ 1000 مترمربع شروع به کار کرده است و در حال حاضر 300 تیم متقاضی 15 تیم انتخاب و در بخش شتابدهنده مستقر شده اند و متناسب با نیاز خود از خدمات این مجموعه بهره مند خواهند شد.

    برچسب ها