عصر خودرو

خودرویی ها در آستانه سقوطی دوباره؟

عصر بازار- شاخص گروه خودرو امروز تا ۱۹ واحد رشد کرد و پس از آن از شتاب رشد خود کاست و نهایتا به رشد ناچیز ۲ واحدی در مدار ۱۸ هزار و ۵۷۸ واحد اکتفا کرد.

خودرویی ها در آستانه سقوطی دوباره؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، گروه خودرو در غیاب نمادهای مهم از رمق افتاده است ، امروز هم با 38 میلیون حجم معامله و ارزش معاملاتی 5.6 میلیارد تومان با 4 هزار نوبت معاملاتی به کار خود پایان داد.

    امروز خساپا گزارش بودجه 3 ماهه خود را با شناسایی زیان 24 ریالی و پیش بینی سود 141 ریالی منتشر کرد و در این خصوص توضیح داد که به دلیل مشکلات پیش آمده برای یکی از تامین کنندگان بزرگ شرکت در اردیبهشت ماه سالجاری و توقفات تولید ناشی از عدم امکان تامین قطعه ، تولید شرکت در 3 ماهه اول سال 96 مطابق برنامه اعلام شده انجام نشد لیکن با برنامه ریزی صورت گرفته کسری تولید مذکور طی  9 ماهه باقیمانده سال جبران خواهد شد ولذا هیچگونه تغییری در  پیش بینی سود سال بوجود نخواهد آمد.

    لذا باتوجه به انتشار گزارشات بودجه و برگزاری مجمع سالیانه این شرکت وسایر خودرویی ها به زودی شاهد بازگشت نمادهای غایب به تابلوی معاملات و بازگشت رونق نسبی در حجم معاملات گروه خواهیم بود.

    از طرفی نماد قطعه سازی خمحرکه چند روزی است مورد استقبال سهامداران قرار گرفته، امروز نیز سهم با صف خرید سنگین بیش از 5 میلیونی به کار خود پایان داد ، در مجموع خمحرکه طی 6 روز معاملاتی اخیر با کسب بازدهی 32 درصدی از 1,773 به2,338 ریال رسیده است.

    دو نما خمتور و خمحور نیز در آستانه مثبت کامل صف خرید سبکی داشتند، خفناور و خفنر نیز با رشد بیش از 4 درصدی سبزپوشترین‎های گروه بودند.

    در مقابل دو نماد خچرخش و ورنا با افت 3 و 2 درصدی در قیمت پایانی 1,804 و 1,099 ریال جزو سرخترین نمادهای گروه محسوب می شدند، مابقی نمادها متعادل بودند.

    در پایان گفتنی است، شاخص گروه خودرو با مقاومت محکم 18 هزار و 714 واحدی مماس با 50 درصد فیبوناتچی مواجه است و در صورت عبور از این محدوده مقاومتی می توان به رشد دوباره گروه امیدوار بود.

    برچسب ها