عصر خودرو

شاگرد اول‌های اقتصاد معرفی می شوند؛

بررسی ۱۰۰ شرکت برتر کشور با ۳۳ معیار

عصر بازار- نشست خبری بیستمین دوره معرفی ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

بررسی ۱۰۰ شرکت برتر کشور با ۳۳ معیار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، محمدعلی محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری بیستمین دوره رتبه بندی شرکت های برتر ایران گفت: این بیستمین سالی است که رتبه بندی شرکت های برتر شرکت ها را انجام می دهیم .در ابتدا با 100 شرکت شروع کردیم و در حال حاضر این تعداد به 500 شرکت رسیده است.

    وی در ادامه افزود: ملاک ابتدایی ما یک شاخص بود و با گذشت سال ها این ملاک به 33 شاخص ارتقا یافته و همچنین با 31 گروه صنعتی کار را ادامه می دهیم.

    محمدی همچنین تصریح کرد: مهمترین شاخص مبنای انتخاب شرکت برتر میزان فروش آنها است.همانطور که در کل دنیا میزان فروش مهمترین شاخص برای انتخاب شرکت های برتر است.

    مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: آنچه که برای ما بسیار مهم است تاثیر این ربته بندی در گروه های مختلف دولتی و خصوصی کشور در سالهای گذشته بوده و جالب است بدانید که حتی شرکت های خارجی هم تمایل زیادی برای دانستن شرکت های برتر دارند تا بتوانند شریک اقتصادی خود را انتخاب کنند.

    محمدی همچنین تاکید کرد: به طور کلی می توانیم بگوییم در سالهای گذشته توانستیم سهم این شرکت های برتر را از منافع اقتصادی کشور همچون صادرات و GDP تعیین کنیم و جالب است بدانید که در سال 94 از 40میلیارد دلار صادرات غیر نفتی سهم شرکت های برتر 28 میلیارد دلار بود و همچنین این شرکت ها از جهت اشتغالزایی نیز در مقام اول قرار دارند.

    در همین راستا مجید درویش مدیرمرکز رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی گفت: یکی از اهداف انتخاب 500 شرکت برتر تولید اطلاعات بنگاه های اقتصادی است و وظیفه مهم ما رصد کردن وضعیت بنگاه های تولیدی در کشور است.

    وی افزود: نتایج بررسی های 500 شرکت برتر در سال 95 نشان داد بانکها با کسب 34 درصد از درآمدهای کل کشور رتبه نخست را در این شاخص به خود اختصاص داده اند و بعد از آن شرکت های پتروشیمی، فرآورده های نفتی، شرکت های چند رشته ای صنعتی، خودروسازان و در نهایت سایر گروه ها مقام های بعدی را از جهت کسب درآمد به خود اختصاص داده اند.

    درویش در پایان اعلام کرد: نتایج، تحقیقات و تحلیل ها برای انتخاب 500 شرکت برتر کشور جمع بندی شده و در اختیار مسئولان تصمیم گیری اقتصادی کشور، اتاق های بازرگانی، شرکت های خارجی و خبرگان صنعتی و اقتصادی کشور قرار می گیرد.

    برچسب ها