عصر خودرو

معاون اتاق بازرگانی ایران در نشست تجاری ایران و تایلند :

ایران مایل به جذب سرمایه گذاران تایلندی است

عصر بازار- معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:ایران علاقه مند جذب سرمایه گذاران تایلندی در زمینه های مختلف مانندنفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، راهسازی، تولید قطعات خودرو، توسعه محصولات باغی و زراعی، ساخت هتل و فروشگاه های عرضه کالاها و خدمات مشترک و آموزش هتلداری است.

ایران مایل به جذب سرمایه گذاران تایلندی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمدرضا کرباسی» در نشست تجاری ایران و تایلند در محل اتاق ایران افزود: با توجه به اینکه اکنون اکثر کشورهای اروپایی زمینه این همکاری ها را فراهم کرده اند ، انتظار داریم تایلند نیز هر چه سریع تر در این خصوص اقدام کند.
    رییس اجرایی مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) تصریح کرد: انتظار می رود دولت تایلند به منظور گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور با توجه به فضای پسابرجام به تقویت روابط بانکی خود با ایران بپردازد.کرباسی تاکید کرد: ایران می تواند پل ارتباطی تایلند برای دستیابی به بازار 450 میلیون نفری منطقه و تایلند پل ارتباطی ایران برای دسترسی به بازار شرق آسیا باشد.
    وی، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2016 را 411 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: صادرات ایران به تایلند در سال 2016 به 154 میلیون دلار رسید که نسبت به سال پیش از آن 67 درصد افزایش داشت و صادرات تایلند به ایران نیز سال گذشته با 23 درصد رشد به 957 میلیون دلار افزایش یافت.
    معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران همچنین به مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی اشاره کرد و گفت: این مرکز، یک نهاد بین المللی و زیرمجموعه اتاق اسلامی از خانواده سازمان همکاری اسلامی است که در سال 2003 تاسیس شده و میزبانی آن به عهده جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است.
    کرباسی، از جمله پروژه های این مرکز را توسعه صنعت غذای حلال در جهان دانست و گفت: این مرکز از سال 2010 بر اساس استاندارهای سازمان همکاری های اسلامی برای بیش از 200 شرکت ایرانی و خارجی گواهی استاندارد حلال صادر کرده است.
    وی تاکید کرد: ایکریک اکنون در کشورهای ترکیه، کره جنوبی، ژاپن و آلمان دفتر دارد و با توجه به اعتبار روزافزون آن، بسیاری از کشورهای جهان از جمله مقدونیه، بوسنی و هرزگوین، آرژانتین، آفریقای جنوبی و اکراین درخواست عضویت در این مرکز را کرده اند که این درخواست ها در دست بررسی است.
    رییس اجرایی ایکریک اضافه کرد: این مرکز با موسسات حلال کشورهای ژاپن، کره جنوبی و ترکیه و شورای فناوری حلال اروپا تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.
    کرباسی گفت: با توجه به نیاز روز افزون جوامع اسلامی به خدمات حلال، ایکریک در سال 2015 الزامات گردشگری حلال را تصویب کرده و برای کشورهای واجد شرایط، گواهی گردشگری حلال صادر می کند که تایلند نیز می تواند از این خدمات و ظرفیت ها استفاده کند.

    برچسب ها