عصر خودرو

دبیرکل اوپک:

حرکت بازار نفت به سمت توازن کندتر از حد انتظار است

عصر بازار- دبیرکل اوپک گفت، حرکت بازار نفت به سمت توازن مجدد کند تر از حد انتظار است، اما این روند در نیمه دوم سال جاری میلادی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

حرکت بازار نفت به سمت توازن کندتر از حد انتظار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، حرکت بازار نفت به سمت توازن مجدد کند تر از حد انتظار است، اما این روند در نیمه دوم سال جاری میلادی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

    بارکیندو در سن پترزبورگ روسیه به خبرنگاران گفت: «ما کاملا اطمینان داریم که فرآیند برقراری توازن مجدد در بازار ممکن است روندی کندتر از حد پیش بینی داشته باشد، اما همچنان در جریان است. این روند در نیمه دوم سال شتاب خواهد گرفت.»

    بارکیندو رشد تقاضا برای نفت، تبعیت اوپک و غیر اوپکی ها از توافق کاهش تولید و کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا را از دلایلی برشمرد که موجب شتاب گرفتن روند برقراری توازن مجدد در بازار نفت خواهد شد.

    وزرای کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک امروز در سن پترزبورگ روسیه، روند اجرای توافق کاهش تولید را بررسی می کنند. با وجود اینکه بیش از 6 ماه از زمان اجرای این توافق می گذرد، اما افزایش تولید نفت شیل در آمریکا و رشد تولید کشورهای معاف از توافق کاهش توبلید (نیجریه و لیبی) موجب شده تا این توافق نتواند به هدف خود یعنی کاهش میزان ذخایر جهانی نفت و تقویت قیمت ها دست یابد.

    برچسب ها