عصر خودرو

امروز انجام می شود؛

عرضه ۴ میلیون لیتر حلال ۴۰۲ در روز پرترافیک بازار فیزیکی

عصر بازار- امروز را می‌توان به علت هم‌زمانی مشخص شدن قیمت‌های ماهیانه پالایشگاه‌ها و قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های پتروشیمی از پرترافیک‌ترین روزهای کاری سال جاری بورس انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی به شمار آورد.

عرضه ۴ میلیون لیتر حلال ۴۰۲ در روز پرترافیک بازار فیزیکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در جلسه معاملاتی امروز کالاهای آیزوریسایکل، حلال 402، حلال 404، بلندینگ نفتا حلال 410، نفتای سنگین تصفیه نشده و حلال 410 پالایش نفت شیراز، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال 402 و حلال 404 پالایش نفت تبریز، نفتای سبک و سنگین پالایش نفت تهران، قطران.عمده ذوب آهن اصفهان، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی عرضه خواهند شد که عرضه 4 میلیون لیتر حلال 402 از نکات مهم عرضه‌های فوق است.
    و اما در جریان معاملات نخستین روز مرداد ماه، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در دو گرید تی پی 200 و اس 500 در رینگ داخلی و نفتای سنگین پالایش نفت لاوان در رینگ بین الملل عرضه شدند.
    کل معاملات صورت‌گرفته معادل 32 هزار و 24 تن و به ارزش بیش از 476 میلیارد و 580 میلیون ریال است.
    از نکات مهم عرضه‌های رینگ داخلی این روز می‌توان به رقابت خریداران میعانات گازی خانگیران در هر دو گرید تی پی 200 و اس 500 اشاره کرد به نحوی که طی عرضه قریب به دو هزار تن کالای میعانات، تقاضایی بالغ بر 18 هزار تن به ثبت رسید و نهایتا پس از یک رقابت شدید هر دو کالا به طور موفقیت آمیز به معامله انجامید.
    همچنین در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی شاهد معامله محموله 30 هزار تنی نفتای سنگین در رینگ بین‌الملل بودیم که در قبال این معامله ارزشی بالغ بر 443 میلیارد ریال به ثبت رسید.
    تأمین اعتبار شرکتهای توزیع نیروی برق در نخستین روز از مرداد ماه 96
    در جریان معاملات روز یکشنبه، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره 961، 7800 قرارداد با ارزشی بالغ بر 19 میلیارد و 756 میلیون ریال معامله شد.
    در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 605 هزار قرارداد معادل 13 میلیون و 500 هزار کیلووات ساعت به ارزش 5 میلیارد و 3 میلیون ریال بود. در این روز، نمادهای بارپایه، کم‌باری با متوسط قیمت‌ و 327 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.
    از نکات حائز اهمیت بازار برق بورس انرژی ایران در روز یکشنبه می‌توان به نخستین مرحله تأمین اعتبار مرداد ماه شرکتهای توزیع نیروی برق اشاره کرد.
    خاطر نشان می‌ شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 31 مرداد 96 همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 5 مرداد 96 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.
    در مجموع ارزش معاملات روز یکشنبه بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به 24 میلیارد و 759 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو