عصر خودرو

معاون اجرایی سازمان بورس:

سازمان بورس برای تغییر واحد پول آمادگی کامل دارد

عصر بازار- معاون اجرایی سازمان بورس با اعلام اینکه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان زمان بر بوده و نیاز به مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان دارد، گفت: سازمان بورس برای این مورد آمادگی کامل دارد.

سازمان بورس برای تغییر واحد پول آمادگی کامل دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، سید احمد عراقچی در برابر این سئوال که با توجه به مصوبه شب گذشته هیات دولت مبنی بر تغییر ریال به تومان و اعلام برابری هر 10 ریال یک تومان ، آیا زیرساخت های سازمان بورس مخصوصا" داده ها و سایت TSETMC آمادگی لحاظ کردن این موضوع را دارند؟ اظهار داشت: سازمان بورس برای این مورد آمادگی کامل دارد.

    وی ادامه داد: تغییر واحد پول ایران زمان بر بوده و نیاز به مراحل قانونی دیگر مانند تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان دارد. از سوی دیگر در صورت نهایی شدن این تصمیم، حتما" دولت زمانی را برای دوران گذار و اصلاحات لازم توسط نهادها، سازمان ها و فعالان و شرکت ها خواهد داد. 

    عراقچی افزود: با این همه از نظر فنی لحاظ کردن تومان به جای ریال در سازو کارهای بازار سرمایه مشکلی ندارد و به راحتی انجام می شود. بنابراین این موضوع هر زمان نهایی شد، در حوزه های مختلف بازار سرمایه عملیاتی می شود.

    برچسب ها