عصر خودرو

"لیگ" در بورس

عصر بازار- نخستین دوره لیگ ستارگان بورس از امروز تا ۳۰ مردادماه به مدت ۲۰ روز کاری در تالار بورس حافظ برگزار می‌شود.

"لیگ" در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، نخستین دوره لیگ ستارگان بورس با حضور دانشجویان در بازار سرمایه  از امروز(دوشنبه) تا 30 مردادماه جاری  به مدت 20 روز کاری در تالار بورس حافظ برگزار می‌شود.

    در این دوره که در راستای شناخت و تربیت نخبگان مالی و همچنین پیوند دانشگاه با بازارهای مالی انجام می‌شود، علاوه بر رقابت بین معتبرترین قطب‌های دانشگاهی مالی کشور، یک کارگاه آموزشی حرفه‌ای مالی نیز برگزار خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، در این رقابت که برای نخستین بار در کشور عملیاتی می‌شود، 10 تیم از ده دانشگاه استان تهران حضور دارند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از دوره‌های بعدی قرار است این مسابقه در سطح کشوری و با حضور تمام دانشگاه‌ها برگزار شود.

    همچنین در نخستین دوره از لیگ ستارگان بورس علاوه بر شناسایی و آشنایی با نخبگان مالی کشور، تیم پزشکی در حال بررسی و مطالعه رفتار معامله‌گران است. بعلاوه این که در این طرح پیش از برگزاری مسابقه تمامی شرکت‌کنندگان تست‌های گوناگون پزشکی (مثل قندخون، فشارخون و ضربان قلب) روانشناسی، شخصیت شناسی و ریسک‌پذیری را انجام می‌دهند و در حین برگزای مسابقه نیز معامله‌گران هر تیم تست‌های پزشکی را در ساعات گوناگون معاملاتی انجام خواهند داد. هدف از این اقدام، بررسی و مطالعه ارتباط بین حالات گوناگون معامله‌گران و عملکرد آنها در بازار سرمایه است.

    به گفته معاون نظارت بر ناشران و اعضای شرکت بورس در این مسابقات از هر دانشگاه یک تیم چهار نفره به همراه استاد راهنما شرکت می‌کند و هر دانشگاهی که رتبه اول تا سوم را بیاورد سال آینده می‌تواند دو تیم را در مسابقه شرکت دهد.

    همچنین برای تطبیق نتیجه آزمون با شرایط روحی و تفاوت‌های شخصیتی دانشجویان تست‌های تحلیل شخصیت توسط یک تیم مجرب روانشناس و روانکاو انجام پذیرفته است که هدف از این اقدام تطبیق دانسته‌های علمی در دنیای واقعی است، به عنوان مثال اینکه چقدر هیجانات فردی می‌تواند در تعیین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری اثرگذار باشد در این واکاوی های شخصیتی قابل رصد است.

    گفتنی است؛ نخستین مسابقه لیگ ستارگان بورس برای اول بار از امروز در ایران برگزار خواهد شد و به گفته مسئولان اجرای، این مسابقات در راستای این است که حلقه اتصال بین دانشجویان و بازار سرمایه برقرار شده و در این طرح سعی بر این است تا اعضای گروه‌ها از رشته‌های مدیریت، حسابداری، اقتصاد، MBA، مالی و رشته‌های مرتبط با بازارهای مالی انتخاب شوند.

    این مسابقه از امروز تا30 مرداد امسال به مدت 20روز کاری در تالار بورس حافظ برگزار خواهد شد و کشف استعدادهای رشته مالی از اهداف مهم این برنامه است.

    همچنین در نخستین دوره از مسابقات لیگ ستارگان بورس، تیم‌ها از دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خوارزمی، خواجه نصیر، الزهرا، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده‌اند و این دوره طی شش هفته در تالار شیشه‌ای در بخش استیشن‌های کارگزاری‌ها انجام می‌پذیرد.

    در این مسابقه دانشجویان با در اختیار داشتن 10 میلیون تومان برای خرید و فروش سهام با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و به شکل روزانه در خصوص دانشگاه برتر اطلاع‌رسانی می‌شود.

    برچسب ها