عصر خودرو

کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت زعفران

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه زعفران در حدود دو ماه اخیر حدود ۶۰۰ هزار تومان ارزان شده و روند کاهشی آن ادامه دارد، گفت: باید برای این محصول در دنیا الگوی مصرف تعریف کنیم.

کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت زعفران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علی حسینی با بیان اینکه قیمت زعفران در بازار همچنان روند کاهشی دارد، افزود: در دو هفته اخیر قیمت این کالا  بین 100 تا 200 هزار تومان و در ٢ ماه گذشته بین 500 تا 600 هزارتومان ارزان شده است.

    وی  با اشاره به اینکه 20 مهر برداشت زعفران نو آغاز می شود و اوایل آبان ماه اوج برداشت آن است، گفت: در حال حاضر افزایش عرضه به بازار  دلیل ارزانی محصول است چون فرصت طلبان ترسیده اند محصولاتی که دپو کرده اند روی دستشان بماند بنابراین آنها را وارد بازار می کنند.

    این عضو شورای ملی زعفران با انتقاد از به روز نبودن آمار صادرات، ادامه داد: صادرات روند عادی خود را دارد اما واقعیت این است که ما سال گذشته بیش از 300 تن زعفران تولید کردیم؛  روندی که ما در پیش گرفته ایم افزایش تولید و کاهش قیمت است که این به نفع مان نیست.

    حسینی اضافه کرد:  روند تولید ما بدون مرز و وظیفه مان است که الگوی مصرف زعفران را در دنیا تعریف کنیم تا سرانه مصرف این محصول افزایش یابد چراکه در آینده ای نزدیک ما تولیدی حدود 500  تن خواهیم داشت و باید فکری برای آن داشته باشیم.

    به گفته وی زعفران هنوز جایگاه مناسبی برای مصرف و صادرات ندارد و این از دغدغه های ماست.

    برچسب ها