عصر خودرو

امضا ۱۰ تفاهمنامه همکاری بین ایران و کره‌جنوبی ؛

نفت، بیشترین حجم مراودات اقتصادی بین ایران و کره‌جنوبی

عصر بازار- شرکت‌های بخش خصوصی ایران و کره‌جنوبی ۱۰ تفاهمنامه همکاری مشترک در راستای انتقال فناوری به امضا رساندند.

نفت، بیشترین حجم مراودات اقتصادی بین ایران و کره‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عصر روز یکشنبه (1 مرداد) نشست انتقال فناوری با حضور 40 بنگاه صنعتی کوچک و متوسط از ایران و 9 بنگاه از کره‌جنوبی در زمینه انتقال فناوری در بخش‌های مختلف به امضا رسید که در این مراسم، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و سفیر کره‌جنوبی نیز حضور داشتند.

    علی یزدانی- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران- در این مراسم با اشاره به اینکه روابط ایران و کره‌جنوبی پس از برجام گسترش یافته و امکان ارتقاء روابط فراهم شده است، اظهار کرد: چنین نشست‌هایی می‌تواند زمینه ارتقاء روابط دو کشور در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط را فراهم کند.

    وی افزود: حدود 50 سال است که روابط اقتصادی بین ایران و کره‌جنوبی حاکم است و قطعا تعامل بنگاه‌های دو کشور می‌تواند به انتقال دوجانبه فناوری‌ها و افزایش همکاری‌ها کمک کند.

    یزدانی با بیان اینکه کره‌جنوبی کشوری پیشرو در حوزه فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط است، یادآور شد: فروردین ماه سال جاری 20 بنگاه کوچک و متوسط ایرانی به کره‌جنوبی سفر و با آنها تفاهمنامه مشترک امضا کردند. علاوه بر این در دو روز گذشته نیز 10 تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه صنایع تبدیلی، کشاورزی، محیط زیست، فولاد و غیره به امضا رسیده است.

    معاون وزیر صنعت ادامه داد: در حال حاضر بیشترین حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در زمینه خرید و فروش نفت است و باید از پتانسیل بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران و کره‌جنوبی در راستای ارتقاء همکاری‌های دوجانبه اقتصادی بهره برد.

    برچسب ها