عصر خودرو

چین به کشورهای اروپایی ورود می کند ؛

نفوذ چین به اروپا از طریق صربستان برای همکاری در پروژه جاده ابریشم

عصر بازار- چین برای دستیابی به منافع بلندمدت و فرصت های تجاری گسترده در قاره اروپا نیاز دارد تا جایگاه خود را در این منطقه تقویت نماید. ورود به کشور صربستان از طریق پروژه جاده ابریشم جدید اولین گام چین در راستای تحقق این هدف است.

نفوذ چین به اروپا از طریق صربستان برای همکاری در پروژه جاده ابریشم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،کشور چین با گسترش پروژه جاده ابریشم جدید در حال ورود به بازار کشورهای اروپایی و تقویت جایگاه خود در این قاره است. کشور صربستان اولین مقصد چین برای تحقق این هدف است.

    چین برای دستیابی به منافع بلندمدت و فرصت های تجاری گسترده در قاره اروپا نیاز دارد تا جایگاه خود را در این منطقه تقویت نماید. اما آرزوهای بزرگ با برداشتن گام های کوچک محقق میشود. در حال حاضر چین در تلاش است تا با ورود به کشور صربستان از طریق پروژه جاده ابریشم جدید گامی در راستای تحقق این هدف بردارد.

    درحال حاضر کشور چین به طور کلی بیش از 10 میلیارد دلار پروژه زیرساختی تحت پروژه جاده ابریشم جدید در کشورهای اروپای مرکزی در نظر گرفته و در حال اجرا دارد. از این میزان بیش از 1.5 میلیارد دلار پروژه زیرساختی از قبیل ساخت خط آهن در کشور صربستان در حال اجرا است.

    علاوه بر این کشور چین و صربستان دو ماه قبل قراردادی منعقد کرده اند که طبق آن کشور چین یک پارک صنعتی را در صربستان احداث خواهد کرد. اکنون نیز بعد از دو ماه یادداشت تفاهم توسعه این پارک نیز مورد توافق دو طرف قرار گرفته است. این قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری چراغ سبزی برای شروع یک همکاری راهبردی و بلندمدت بین چین و صربستان خواهد بود. علاوه بر این ساخت پارک صنعتی توسط چین موجب افزایش سرمایه گذاری چین در صربستان خواهد شد.

    کشور صربستان نیز از ساخت پارک صنعتی توسط چین منافعی بدست می آورد. وزیر صنعت صربستان در این زمینه گفته است: «افتتاح پارک صنعتی توسط چین میتواند موجب ورود حجم عظیمی از سرمایه گذاران چینی به صربستان گردد و به این ترتیب پروژه های اجرایی متعددی در بخش های مختلف اقتصاد صربستان عملیاتی شود.»

    اما از طرف مقابل کشور چین نیز میتواند با این قرارداد در عین کسب منافع اقتصادی، گام های اولیه را برای ورود به بازار کشورهای اروپایی بردارد. کارشناسان اقتصادی بین الملل هدف اصلی چین از انعقاد قرارداد با صربستان را ورود به بازار پرمنفعت اروپا میدانند.

    برچسب ها