عصر خودرو

دیروز رقم خورد؛

بیش از ۵ هزار قرارداد سکه آتی منعقد شد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۲۱۲ قرارداد رسید.

بیش از ۵ هزار قرارداد سکه آتی منعقد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال ارزش معاملات نیز به 698 میلیارد ریال رسید.

    این در شرایطی است که روز گذشته در بازار نقدی، همسو با افت بهای دلار، در آخرین روز تیرماه، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. روز گذشته، سکه 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان رسید.

    افت قیمت فلز گرانبهای داخلی در حالی رخ داد که اونس جهانی بالای مرز هزار و 250 دلار به کار خود پایان داده بود. به این ترتیب، سکه در اولین روز هفته به روند بهای طلای جهانی اعتنایی نکرد و بیشتر همسو با دلار حرکت کرد. کاهش بهای سکه در روز آخر موجب شد که این فلزگرانبها در تیرماه 4/ 0 درصد از ارزش خود را از دست دهد. سکه در خردادماه نیز افت قیمت را تجربه کرده بود.

    به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته، هر 5 سررسید مثبت بودند، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید شهریورماه سال 96 با 0.02 درصد رشد با رقم یک میلیون و 232 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

    قرارداد سکه آتی سررسید آبان ماه رشد 0.22 درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و 264 هزار تومان داد و ستد شد.

    در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و 297 هزار تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته 0.32 درصد رشد داشت.

    از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با 0.32 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 328 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال 97 هم با 0.26 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 358 هزارتومان داد و ستد شد.

    برچسب ها