عصر خودرو

"ترامپ" دلار را زمین زد

عصر بازار- بررسی‌ها نشان می‌دهد، ناکار آمد بودن سیاست‌های «دونالدترامپ» در هدایت سکان اقتصادی آمریکا، ارزش دلار را در سایر ارزهای اصلی به زمین زده است.

"ترامپ" دلار را زمین زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، از ابتدای سال جاری میلادی، ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای اصلی جهان با روند نزولی روبرو شده است که بی‌تردیدی یکسری عوامل موجب کاهش ارزش این ارز جهانی پیشگام شده است. 

    این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، روند نزولی ارزش دلار با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مرتبط است. 

    بر همین اساس، با نگاهی به نتیجه شگفت آور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با شعار کاهش مالیات و افزایش خروج و مخارج دولت از سوی «دونالد ترامپ» در مبارزات انتخاباتی مطرح شد و همچنین انتظار افزایش نرخ بهره بانکی بیشتر از سوی «فدرال رزور» در سال 2017 میلادی، ارزش دلار آمریکا در اواخر سال 2016 میلادی به بیشترین سطح در 14 سال اخیر رسید.

    اما با رفتن «ترامپ» به کاخ سفید،  سرمایه‌گذاران بین المللی انتظار داشتند که اصلاح قانون مالیات و خدمات درمانی آمریکا در تابستان امسال کلید بخورد؛ اما ظاهرا این موضوع حداقل در تابستان امسال محقق نخواهد شد و اکنون دولتمردان آمریکا بر روی موضوعات بودجه ای تمرکز کرده‌اند که می‌تواند منجر به یک بحران با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مالی آمریکا شود که در سی ام سپتامبر است.

    این موضوع بی‌تردید بر روی ارزش دلار آمریکا تاثیر منفی گذاشته و از سویی دیگر رسیدن به نرخ تورم هدف گذاری شده از سوی بانک فدرال رزرو محقق نشده که بازتاب دهنده روند کند رشد اقتصادی آمریکا است و ارزش دلار را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

    بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اصلاح قانون مالیات آمریکا ممکن است در پاییز کلید بخورد که باید از یک مسیر سنگلاخ مانند عبور کند. 

    در همین حال «دویچه بانک» اعلام کرد: تاخیر در اجرای سیاست‌های حمایت از رشد اقتصادی دولت «ترامپ» منجر به حمایت از رشد اقتصادی آمریکا نشده است و این موضوع فقط مسیر رشد اقتصادی آمریکا را دچار انحراف کرده است.

    از جمله عوامل دیگر کاهش ارزش دلار به بازگشت ضرب آهنگ رشد اقتصادی در منطقه یورو بر می گردد که موجب تقویت یورو و روند نزولی دلار در برابر یورو شده است.

    برچسب ها