عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا:

جذابیت طلا برای سرمایه گذاری کم شده است

عصر بازار- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر می گوید که دیگر بازار سکه و طلا جذابیت خود را برای سرمایه گذاری از دست داده است و بازدهی لازم را برای مردم ندارد.

جذابیت طلا برای سرمایه گذاری کم شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «محمد کشتی آرای» افزود: بررسی روند قیمت طلا در بازارهای جهانی و نیز داخل کشور نشان می دهد که میزان نوسان در این حوزه حدود 10 درصد بوده است که این میزان، پوشش ریسک ناشی از سرمایه گذاری را نمی دهد.
    وی با بیان اینکه فعالان بازار طلا امیدوارند با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعمال معافیت برای طلا، بخشی از مشکلات این بخش حل شود، گفت: اکنون لایحه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون های تخصصی مجلس در دست بررسی است و انتظار می رود تا پایان سال به تصویب مجلس برسد.
     در لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده، واردات شمش طلا توسط بانک مرکزی از پرداخت این نوع مالیات معاف شده است ضمن آنکه در حالی که نرخ مالیات بر ارزش افزوده در این لایحه 9 درصد اعلام شده، نرخ فروش طلا و پلاتین اعم از مصنوعات و شمش 3 درصد تعیین شده است.
    اعمال معافیت های مالیاتی در صنعت طلا و جواهر یکی از وعده هایی بود که دولت در تهیه لایحه جدید آن را مطرح کرد زیرا به عقیده کارشناسان اقتصادی، اعمال مالیات 9 درصدی موجب شده بود تا بسیاری از کارگاه های تولیدی در سال های گذشته تعطیل شوند.
    کشتی آرای بر این باور است که تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده می تواند بخشی از مشکلاتی که در سال های گذشته برای صنوف مرتبط با طلا ایجاد شده بود را حل کند.

    برچسب ها