عصر خودرو

تحت تاثیر کاهش ارزش دلار؛

طلای جهانی در مسیر صعود

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و ادامه تنش و هرج و مرج سیاسی در کاخ سفید با افزایش روبرو می شود.

طلای جهانی در مسیر صعود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیلگران بین المللی بر این باورند که سرمایه گذاران بازار طلا طی روزهای آینده تمرکز زیادی بر روی تحولات سیاسی آمریکا خواهند داشت چرا که تحولات کاخ سفید تاثیر مهمی بر نوسانات ارزش دلار و در نهایت قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با رشد فزاینده 2.2 درصدی روبرو شده و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است. قیمت هر اونس طلا در حالی به بیش از 1254 دلار افزایش یافته است که شکسته شدن سطح مقاومتی 1250 دلاری امیدواری های تازه ای را برای ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها به وجود آورده است.

    قیمت هر اونس نقره نیز با 3 درصد افزایش طی هفته گذشته به بیش از 16.45 دلار رسیده است. ناکامی سنای آمریکا در لغو یا جایگزینی قانون بهداشت و سلامت موسوم به اوباماکر تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است. این مساله موجب شده است تا شک و تردیدهای زیادی نسبت به موفقیت دولت ترامپ برای اجرای سیاست های مالی و اقتصادی مطرح شود.

    تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تنش و هرج و مرج در دولت ترامپ و ادامه تحقیقات درباره تبانی احتمالی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه می تواند موجب افت بیشتر ارزش دلار آمریکا شود.

    آدام باتن تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه فارکس لایو تاکید کرد: بی ثباتی سیاسی بیشتر به نفع قیمت طلا خواهد بود چرا که فشار زیادی را بر دلار آمریکا وارد خواهد کرد. مسیر قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و تحولات سیاسی آمریکا خواهد بود.

    بیل باروش تحلیلگر برجسته موسسه آی آی تریدر نیز گفت: ارزش دلار آمریکا احتمالا در کوتاه مدت با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد. تنها در صورت انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا، روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده متوقف خواهد شد.

    به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا طی سه شنبه و چهارشنبه تاثیر چندانی بر نوسانات در بازارهای بین المللی نخواهد داشت و بیشترین تمرکز سرمایه گذاران بر روی تحولات سیاسی آمریکا خواهد بود.

    برچسب ها