عصر خودرو

تفاهم‌نامه ریلی بین ایران و افغانستان امضا شد

عصر بازار- صبح امروز با حضور مدیرعاملان راه آهن دو کشور ایران و افغانستان تفاهم نامه ریلی بین این کشور منعقد شد و قرار بر این است که به زودی ایستگاه ریلی در مرز افغانستان ساخته شود.

تفاهم‌نامه ریلی بین ایران و افغانستان امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، صبح امروز تفاهم نامه ریلی بین دو کشور ایران و افغانستان با حضور مدیران عامل راه آهن این دو کشور به امضا رسید.

    دراین مراسم سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امیدواریم درکوتاه‌ترین زمان ممکن قطار از ایران به افغانستان تردد داشته باشد، گفت: در حوزه آموزش هم برای همکاری با کشور این کشور آمادگی کامل داریم البته مقدمات آن هم فراهم شده است.

    وی ادامه داد: قرار بر این است که 96 نفر از کارکنان راه آهن افغانستان برای آموزش در حوزه راه آهن به ایران بیایند و همکاری‌های آموزشی بین این دو کشور افزایش می‌یابد.

    مدیرعامل راه آهن ایران با اشاره به افزایش تعامل بین این دو کشور برای تسریع پروژه‌های ریلی اظهار داشت: اتصالات شبکه ریلی بین افغانستان و ایران ضروری است و باید این دو کشور به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

    وی با بیان اینکه اتصال این دو کشور به شبکه ریلی سراسری موجب امنیت بیشتر، رشد اقتصادی و توسعه همکاری‌ها می‌شود، گفت: هر چه زودتر باید پروژه راه آهن خواف – هرات تکمیل شود.

    محمدزاده ادامه داد: برای تسریع در ساخت این پروژه باید قطعه سوم این راه آهن که توسط طرف ایران ساخته می‌شود همزمان با آن قطعه چهارم هم توسط طرف افغانستان به اتمام برسد. از این رو لازم است که کشور افغانستان هر چه سریعتر نسبت به انتخاب پیمان قطعه چهار اقدام کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های باری در این مسیر اظهار داشت: در کمتر از 10 سال آینده منطقه ما پتانسیل عبور صد میلیون تن بار ترانزیتی از این مسیر را خواهد داشت.

    مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به افتتاح بخشی از خط آهن افغانستان اظهار داشت: 13 مردادماه 30 کیلومتر از این راه آهن در خاک کشور مذکور به بهره‌برداری می‌رسد.

    محمدزاده ادامه داد: این 30 کیلیومتر توسط ایران در خاک افغانستان با اعتبارات 150 میلیارد تومان ساخته شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایستگاه راه آهن مرزی در مرز افغانستان به سرعت باید ساخته شود تا زمانی که قطار وارد خاک این کشور می‌شود با مشکل اداری مواجه نشویم.

    برچسب ها