عصر خودرو

از فردا آغاز می شود؛

چالش دانشجویی در "لیگ ستارگان بورس"

عصر بازار- لیگ ستارگان بورس به عنوان یک مسابقه بین دانشگاهی، با همت سازمان بورس و شرکت بورس از فردا مصادف با ۲ مرداد ماه به مدت ۶ هفته برگزار می شود.

چالش دانشجویی در "لیگ ستارگان بورس"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، روح الله حسینی مقدم، معاون نظارت بر ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار با بیان این مطلب درباره جزییات این مسابقه گفت: در سال اول 10 دانشگاه مستقر در تهران از جمله دانشگاه تهران، شریف، خواجه نصیر، امیرکبیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی، علوم وتحقیقات، تربیت مدرس، رجایی و بهشتی در این مسابقه شرکت می کنند.
    وی در ادامه افزود: بعد از اعلام رسمی این رویداد چند دانشگاه اعلام مشارکت کردند . با این حال با توجه به اینکه امسال برنامه ریزی ها برای این 10 دانشگاه بود قاعدتاً نمی توانستیم میزبان تعداد بیشتری باشیم اما سال آینده برنامه مان توسعه این فعالیت است بنابراین از سال دیگر در این مسابقه امکان حضور همه دانشجویان از سراسر کشور وجود دارد.

    معاون نظارت بر ناشران و اعضای شرکت بورس با بیان اینکه در این مسابقات از هر دانشگاه یک تیم چهار نفره به همراه استاد راهنما شرکت می کند، گفت: هر دانشگاهی که رتبه اول تا سوم را بیاورد سال آینده می تواند دو تیم را در مسابقه شرکت دهد.

    حسینی مقدم به نمونه گیری روانشناسی از دانشجویان شرکت کننده، اشاره کرد و گفت: برای تطبیق نتیجه آزمون با شرایط روحی و تفاوت های شخصیتی دانشجویان تست های تحلیل شخصیت توسط یک تیم مجرب روانشناس و روانکاو انجام پذیرفته است.

    وی اظهار داشت: هدف از این اقدام تطبیق دانسته های علمی در دنیای واقعی است، به عنوان مثال اینکه چقدر هیجانات فردی می تواند در تعیین استراتژی های سرمایه گذاری اثرگذار باشد در این واکاوی های شخصیتی قابل رصد است.

    این مقام مسوول درباره اهمیت برگزاری این مسابقه گفت: این مسابقه علاوه بر اینکه ارتباط بین صنعت بازار سرمایه و دانشگاه را فراهم می کند به افزایش سطح انگیزه دانشجویان اقتصاد، حسابداری و مدیریت مالی برای ارتباط با بازار سرمایه کمک شایانی می کند.

    وی در ادامه افزود: این مسابقه کمک می کند دانشجویان علاقه مند و مستعد در این رشته در آینده در همین بازار نقش آفرینی کنند.

    معاون نظارت بر ناشران و اعضای شرکت بورس با اشاره به رایزنی هایی که با شرکت های تأمین سرمایه و کارگزاری ها انجام گرفته است، گفت: این نهادهای مالی از بین این دانشجویان برای کارآموزی و حتی استخدام دعوت به عمل می آورند. بدین ترتیب این ارتباط خیلی سریع تر بین صنعت بازار سرمایه و دانشگاه ایجاد می شود.

    حسینی مقدم اظهار داشت: این دوره طی شش هفته در تالار شیشه ای در بخش استیشن های کارگزاری ها انجام می پذیرد.
    یادآور می شود، در این مسابقه دانشجویان با در اختیار داشتن 10 میلیون تومان با یکدیگر به رقابت می پردازند و به شکل روزانه در خصوص دانشگاه برتر اطلاع رسانی می شود.

    برچسب ها