عصر خودرو

مقام مسئول:

امسال ظرفیت تولیدفولادکشور۳۳ میلیون تن هدفگذاری شده است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ضمن یادآوری ظرفیت فولاد کشور در سال ۱۳۹۲ به میزان ۲۲ میلیون تن، گفت: امسال هدفگذاری ۳۳ میلیون تن شده است که به این ترتیب ظرفیت تولید فولاد کشور نسبت به زمان شروع فعالیت دولت یازدهم ۵۰ درصد رشد دارد.

امسال ظرفیت تولیدفولادکشور۳۳ میلیون تن هدفگذاری شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، « عبدالمجید شریفی » افزود: براساس تلاش های صورت گرفته در دولت یازدهم ظرفیت فولاد کشور به رقم 31 میلیون تن رسید و تا پایان سال، 2 میلیون تن به این ظرفیت افزوده می شود.

    ** تولید فولاد بیش از 20 میلیون تن
    مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران خاطرنشان کرد: سال 1394 میزان تولید فولاد کشور از رقم 16 میلیون و 700 هزارتن گذشت و در سال 1395 افزون بر 18 میلیون تن ثبت شد و برای امسال دستیابی به تولید بیش از 20 میلیون تن فولاد هدفگذاری شده است.

    ** تولید 64 درصد فولاد خاورمیانه در ایران
    شریفی اضافه کرد: بررسی عملکرد پنج ماهه سال 2017 ( 11 دی 95 تا 10 خرداد 96 ) نشان می دهد ایران 64 درصد تولید فولاد خام خاورمیانه را به خود اختصاص داده است .
    انتظار می رود در افق چشم انداز 1404 ایران با دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام، با جهش هفت پله ای، جایگاه هفتم جهانی را به دست آورد .
    اکنون جمهوری اسلامی چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود.

    ** ایران دارای رشد نزدیک به سه برابری تولید فولاد
    مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ضمن اعلام میزان رشد تولید فولاد جهان در پنج ماهه 2017 در مقایسه با 2016 به میزان 4.5 درصد، گفت: تولید فولاد ایران در دوره مزبور به رقم 13.1 درصد رسید که رشد نزدیک به سه برابر جهان را نشان می دهد.

    ** رتبه نخست ایران در تولید آهن اسفنجی
    شریفی ضمن اعلام اینکه کشورمان دارنده رتبه نخست تولید آهن اسفنجی است، گفت: ایران اکنون 30 درصد تولید جهانی را در این بخش به خود اختصاص داده و در سال های 1394 و 1395 این جایگاه را حفظ کرده است.

    ** افزایش 6.5 میلیون تنی ظرفیت آهن اسفنجی کشور
    مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران یادآور شد: در سال 1392 ظرفیت آهن اسفنجی ایران برابر با 19.5 میلیون تن ثبت شده بود، اما اکنون به رقم 25.5 میلیون تن رسیده و انتظار می رود با بهره برداری از طرح های جدید در این بخش در ماه های شهریور و مهر امسال و در نهایت تا پایان سال 1396 به رقم 31.5 میلیون تن دست یابیم.
    براساس تازه ترین آمارهای اعلام شده، میزان صادرات فولاد خام ایران در سه ماهه نخست امسال به یک میلیون و 675 هزار تن رسید که نسبت به یک میلیون و 16 هزار تن در دوره مشابه پارسال افزایش 67 درصدی را نشان می دهد.
    انتظار می رود در افق چشم انداز 1404 ، ایران بتواند بیش از 15 میلیون تن صادرات فولاد را به خود اختصاص دهد .
    سال 94 میزان صادرات فولاد کشور افزون بر 4.2 میلیون تن بود و سال گذشته به رقم 6 میلیون تن نزدیک شد .

    برچسب ها