عصر خودرو

در گفت‌وگو با کارشناسان مطرح شد؛

عرضه محصولات متنوع در بورس کالا به تنظیم بازار کمک می‌کند

عصر بازار- به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عرضه کالاهای متنوع از طریق بازار سرمایه می تواند به ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و ثبات قیمت ها کمک کند.

عرضه محصولات متنوع در بورس کالا به تنظیم بازار کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عرضه کالاهای متنوع از طریق بازار سرمایه می تواند به ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا کمک کند ؛ یکی از نمونه‌های عرضه کالا در بورس به منظور ایجاد تعادل در بازار و ثبات هر چه بیشتر قیمت‌ها ، معاملات جوجه یک روزه است که اگر توسعه یابد به فروش مرغ با قیمت مناسب در کشور کمک می‌کند.

    نظر افضلی نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این خصوص با اشاره به تنوع پذیری عرضه کالا در بورس کالای ایران اظهارداشت: در راستای اجرا و تسهیل اصل 44 قانون اساسی ،کالا‌های مشمول در بورس از شمول قیمت گذاری خارج می‌شوند و عرضه برخی کالا‌ها در بورس بمنظور تنظیم بازار باید انجام شود.

    وی افزود: طبق شرایطی که در دستورالعمل‌ها دیده شده عرضه کالا‌های مختلف می‌تواند در بورس انجام شود و محصولات متنوع به شرط تداوم عرضه و برخورداری آن‌ها از استاندارد‌های لازم، می‌توانند در بورس کالا مورد معامله قرار بگیرند.

    عرضه محصولات متنوع در بورس موجب تعدیل قیمت ها می شود

    نائب رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه عرضه برخی محصولات کشاورزی در بورس می‌تواند موجب تعدیل قیمت‌ها شود گفت: یکی از نمونه‌های موجود در بورس کالا برای ثبات قیمت‌ها معاملات جوجه یک روزه است که می‌تواند در عرضه مرغ با قیمت مناسب در کشور کمک کند.

    افضلی در پاسخ به این سوال که بورس کالا می‌تواند پذیرای کالا‌های متنوع ازبخش‌های مختلف باشد و این امر مشکلی را ایجاد نخواهد کرد گفت: عرضه محصولات متنوع در بورس به تنظیم بازار کمک خواهد کرد و مشکلی از این جهت بوجود نخواهد آمد.

    کوتاه شدن دست دلالان در گرو تنوع عرضه محصولات کشاورزی در بورس

    مهدی طحانی کارشناس بورس دراین باره اظهارداشت: محصولاتی که برای عرضه در بورس کالا در نظر گرفته می شوند باید از نظر تنوع و کیفیت استاندارد باشد.

    وی با اشاره به اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند شفافیت بین عرضه و تقاضا را روشن کند و دست دلالان را کوتاه کند تصریح کرد:عرضه محصولات در بورس کالا موجب شفاف سازی قیمت گذاری مطابق با  قیمت جهانی شده است.

    به گفته این کارشناس بورس، کلیه محصولات کشاورزی معاف از مالیات بوده و عرضه کننده ای که در بورس وارد می شود معاف از مالیات خواهد شد.

    برچسب ها