عصر خودرو

رضایت سهامداران در مجمع شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالانه به منظور ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه روز شنبه ۲۴تیرماه ۱۳۹۶در کرمان برگزار شد.

رضایت سهامداران در مجمع شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، در این مراسم که با حضور مدیران صنعت مس و صاحبان حدود 75.4 درصد از سهامداران شرکت تشکیل شد، صورتهای مالی شرکت شامل صورت سود و زیان، ترازنامه و گردش وجوه نقد و میزان سود سهامداران شرکت از سوی حضار تصویب شد.
    مهندس علی ارجمندی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، در ابتدای سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با توجه به اصلاح ساختارهای صورت گرفته در شرکت های فرعی، سود آوری کلیه شرکت های مذکور در سال مالی 1396 افزایش یافته و همچنین با توجه به اقدامات اساسی صورت گرفته زیان شرکتهای تولیدی معدنی مدوار و آلیاژ کار کرمان در سال مالی 1396 تبدیل به سود شود.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در گزارش خود، از شرکتهای تابعه سرمایه گذاری مس سرچشمه نام برد و بیان کرد: این شرکت ها در طول زمان به فراخور نیاز تاسیس شده اند و هم اکنون به عنوان بازوهای اجرایی هلدینگ به توانمندی فوق العاده ای درانجام کارهای مختلف از قبیل خدماتی، مهندسی، صنعتی و معدنی، عمرانی، تولیدی، پژوهشی و مالی و اقتصادی رسیده اند.
    وی از اصلاح ساختار هلدینگ و درصد سهام برخی شرکتهای تابعه براساس سیاست های هلدینگ و موسسه صندوق بازنشستگی خبر داد.
    ارجمندی وجود بیش از 70 قرارداد جاری را از افتخارات این شرکت دانست و درخصوص اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته اظهار کرد: میزان بهره وری در شرکت های معدنی با توجه به رشد 30 درصدی عملیات اجرایی، افزایش داشته و همچنین نظام بودجه ریزی در شرکت ایجاد شده است.
    وی همچنین تصریح کرد: بازده داراییهای شرکت نسبت به سنوات قبل 41 درصد افزایش داشته و وضعیت مالیاتی و بیمه ای شرکت های منحله در سنوات قبلی تعیین تکلیف و تسویه شده است.
    وی همچنین از راه اندازی سیستم نت در شرکت های ارفع سازان، آریا ناران و نوآوران خبر داد و در مجمع اعلام کرد: نوسازی و خرید ماشین آلات در شرکت های تابعه و تشکیل کمیته برنامه ریزی راهبردی و انجام اقدامات لازم برای تهیه سند راهبردی شرکت نیز از سال گذشته آغاز شده است.
    ارجمندی همچنین در گزارش خود از جذب 36 قرارداد جدید در شرکت سرمایه گذاری و شرکتهای تابعه طی سالهای 93 تا 95 خبر داد.
    در ادامه نیز گزارش مالی شرکت قرائت و اعلام شد که سود تحقق یافته هر سهم در صورتهای مالی اصلی 743 ریال و در تلفیقی 602 ریال بوده و همچنین (EPS) پیشبینی سود هر سهم جهت سال مالی 1396 در سامانه کدال ارائه شده است.
    مدیرعامل سرمایه گذاری مس سرچشمه در ادامه گزارش خود تعهدات استراتژیک شرکت درسال 1396 را اعلام کرد و گفت: تدوین سند استراتژیک شرکت سرمایه گذاری، استقرار نظام ارزیابی عملکرد در سازمان و شرکت های تابعه، ایجاد یکپارچگی در سیستم های مالی، ایجاد نظام جامع آموزش هدفمند در هلدینگ و شرکت های تابعه، شناسایی داراییهای راکد و فعال کردن آنها، زمینه سازی برای ورود برخی شرکت های تابعه به بورس از جمله اقداماتی است که در راستای تعهدات استراتژیک شرکت صورت خواهد گرفت.
    همچنین درخصوص تقسیم سود سهام مصوب شد مبلغ 650 ریال به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم گردد که در این راستا مدیرعامل شرکت اظهار امیدواری نمودند که افزایش سرمایه شرکت در سال مالی 1396 از محل مطالبات حال شده و سود انباشته صورت گیرد.
    همچنین تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود. بر این اساس (موسسه حسابرسی احراز ارقام) جهت ادامه فعالیت مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت. علاوه بر این روزنامه «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت معرفی شد.
    بر اساس این گزارش ؛ سرمایه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه نیز براساس رای سهامداران در جلسه مجمع عمومی فوق العاده از 160 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سرچشمه با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در جلسه مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری سال گذشته مصوب شد که بخشی از سود سهامداران به صورت نقدی پرداخت شود و بخش دیگر برای افزایش سرمایه شرکت اختصاص یابد، گفت: برای این کار نیاز به مجوز سازمان بورس داشتیم که پس از برگزاری جلسات مختلف، در نهایت موفق شدیم مجوز افزایش سرمایه را بگیریم.
    ارجمندی با اشاره به اینکه برای اداره بهتر شرکت و انجام امور سرمایه گذاری، نیاز به افزایش سرمایه داشتیم، افزود: بحث افزایش سرمایه به 200 میلیارد تومان در جلسات سال گذشته تصویب شد ولی در عمل و براساس نظر سازمان بورس در سال 95 با افزایش 106 درصدی سرمایه شرکت موافقت شد و سال گذشته سرمایه شرکت به 160 میلیارد تومان رسید و مقرر شد امسال از محل سود نقدی سهامداران، سرمایه شرکت به 200 میلیارد تومان برسد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سرچشمه با تاکید بر اینکه در سال مالی گذشته شرکت سرمایه گذاری سرچشمه عملکرد مالی درخشانی داشته و تقریبا همه شرکتها افزایش سود داشتند، گفت: 35 درصد از سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی است که شامل 6400 نفر کارکنان شرکت مس و بازنشستگان است و 65 درصد آن نیز به صندوق بازنشستگی مس تعلق دارد.
    وی افزود: فعالیت های این شرکت در زمینه خدمات فنی و مهندسی، صنعتی و معدنی و تولیدی، خدمات عمومی، فرهنگی و پژوهشی و مالی است.
    ارجمندی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت سرمایه گذاری سرچشمه در 20 شرکت سرمایه گذاری کرده که در 14 شرکت بیش از 51 درصد سهم دارد، گفت: نیپک، نیرو صنعت، آریاناران، نوآوران مس، مدوار، ارفع سازان، همگامان مس، حکیم مس، آلیاژکار اصفهان، عمران گستران و پیشگام افق کرمان از جمله شرکت های زیرمجموعه هستند.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سرچشمه با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای ایجاد ارزش افزوده در شرکت، تاسیس یک شرکت ساختمانی بود، افزود: تاسیس این شرکت با هدف رونق بخشیدن به املاک راکد شرکت است تا از این طریق بخشی از سرمایه شرکت را فعال کند و افزایش سرمایه برای شرکت ایجاد کند.
    یادآور می شود ، جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، شنبه 26 فروردین ماه سال جاری با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، نماینده صندوق بازنشستگی مس، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان و نماینده سازمان بورس در دفتر شرکت سرمایه گذاری تهران برگزار شد.

    برچسب ها