عصر خودرو

وابستگی آمار‌های بورسی به متغیر‌های متنوع

عصر بازار- یک تحلیل گر بازار سرمایه گفت: افزایش ۲ برابری پرداخت سود به معامله‌گران براساس تعداد شرکت‌هایی که در بورس وجود دارد و همچنین عدم رکود در کشور در نظر گرفته شود.

وابستگی آمار‌های بورسی به متغیر‌های متنوع
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی عباسی تحلیل‌گر بازار سرمایه  در خصوص افزایش 2 برابری پرداخت سود به معامله گران در هفته پایانی تیرماه اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد که این افزایش باید براساس تعداد شرکت‌هایی که در بورس وجود دارد و همچنین عدم رکود در کشور درنظر گرفته شود.

    وی با اشاره به اینکه در اعلام برخی آمار و ارقام باید رکود سنوات گذشته مدنظر قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه در سال جاری توانستیم رکود را در کشور مدیریت کنیم، احتمال تغییر این آمار‌ها وجود دارد.

    براساس این گزارش، در هفته پایانی تیرماه امسال بیش از 974 میلیارد و 353 میلیون ریال انواع سود به 2436 سرمایه گذار پرداخت شد که از افزایش بیش از 2 برابری پرداخت انواع سود به سرمایه گذاران حکایت دارد و در این مدت تعداد 71 مورد اصلاح مشخصات و تعداد 5 وکالت نامه توسط معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی مورد تایید قرار گرفت.

    گفتنی است، در جریان معاملات هفته گذشته فرابورس ایران تعداد 6900 نفر با خرید بیش از 375 هزار برگه اوراق با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرآیند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

    لازم به ذکر است معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می‌شود.

    براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 5.18 به 5.17 درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت تعیین شده است.

    همچنین سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال، در مراکز استان‌ها ، شهر‌های بالای 200 هزار نفر 500 میلیون ریال و سایر مناطقه شهری 400 میلیون ریال است.

    برچسب ها