عصر خودرو

با حضور بیش از ۶۹ درصد صاحبان سهام یا نمایندگان قانونی آنان برگزار شد؛

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا، برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۵

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیئت مدیره، حسابرس قانونی، نمایندگان سازمان بورس، نمایندگان سهامداران حقوقی و جمعی از سهام داران حقیقی در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا، برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا(سهامی عام) با حضور بیش از 69 درصد از سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها برگزار شد و گزارش هیأت مدیره درباره فعالیت شرکت در سال95 و برنامه های سال 96 و همچنین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی ارائه و صورت های مالی شامل ترازنامه، صورت حساب سود و زیان مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

    در این نشست گزارش هیات مدیره درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت طی سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1395 متضمن صورت دارایی و دیون شرکت در پایان سال مذکور و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و سود و زیان و جریان وجوه نقد شرکت و گزارش حسابرس و بازرس شرکت قرائت شد و مجمع پس از بحث و تبادل نظر ،مواردی را به تصویب رساند.

    برهمین اساس طبق سنوات گذشته سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه ی رسمی این شرکت با رای اکثریت برای سال مالی آتی انتخاب شدند.

    در این مراسم دکتر مهدی جمالی،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تقدیر از سهامداران و نمایندگان سهامداران عمده گفت: طی دوسال گذشته برنامه ای تنظیم کردیم که به مرور ثمراتش را نشان می دهد و قطعاً برنامه بزرگ در شرکت بزرگ موافقین و مخالفین بزرگ دارد.

    وی افزود:آن چیزی که در گزارشات ارائه می شود بر اساس یک برنامه ریزی بلند مدت است و ممکن است در بعضی مواقع مورد اعتراض کارشناسی قرار بگیرد البته در این مدت همواره مورد حمایت سازمان بورس قرار گرفتیم.

    جمالی تصریح کرد : با حمایت سازمانهای بورس، مالیات و حسابرسی ، سایپا توانست تولید خود را افزایش داده و از روزی 300 دستگاه به بیش از 2500 دستگاه در روز برساند و توانست 54 درصد افزایش تولید در سال گذشته را محقق کند.

    مدیرعامل گروه سایپا گفت: با حمایت و تحمل سهامداران برنامه های طراحی شده در حال اجراست و سال گذشته ترازنامه شرکت اصلاح شد و هرسال نگاه جدیدی در سایپایی نوین داریم.

    وی تصریح کرد: سال گذشته 59 درصد افزایش ریالی در تولید داشتیم و همچنین از طرف سازمان بورس بیشترین حمایت را داشتیم و بالاترین رقم صکوک کشور را توانستیم به خود اختصاص دهیم.

    جمالی خاطرنشان کرد :در خصوص محصول اقدامات موثری داشته باشیم و خوشبختانه با مشارکت سایپا سیتروئن شرکتی بصورت 50-50 ایجاد شد که این مشارکت نشان از موفقیت سایپا در عملکردش است چراکه شرکتهای بین المللی فعالیت های ما را بصورت دقیق رصد می کنند

    وی با اشاره به انجام کارها در سایپا بر اساس اقتصاد مقاومتی گفت:  اعتقاد راسخ دارم که راه حل کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی است و در سایپا هم با وجود فشارهای موجود عملکردمان بر اساس اقتصاد مقاومتی استوار است.

    مدیرعامل سایپا گفت: بر اساس همین رویه توانستیم در سال گذشته 6 درصد سهم بازار را افزایش دهیم و کار سنگین در توسعه محصول را ادامه دهیم.

    وی تاکید کرد: در سال گذشته محصول جدید کوییک را معرفی کردیم و تا چند ماه آینده این محصول پس از گذراندن تمامی استانداردها وارد بازار خواهد شد.همچنین تا پایان سال اولین محصول از پلتفرم sp100 وارد بازار خواهد شد.
    جمالی گفت: متعهد می شوم که سالیانه دو محصول جدید در سایپا رونمایی بکنیم و این میسر نخواهد شد جز با حمایت سهامداران سایپا که تاکنون نیز اینگونه بوده است .

    جمالی اظهار کرد: در سال جاری گروه خودرو سازی سایپا با 11درصد افزایش تولید توانسته شرایط خوبی را بوجود آورد به طوری که در 4 ماه گذشته گروه سایپا 20 درصد افزایش تولید به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته است.
    مدیر عامل گروه سایپا گفت: در سال جاری سود و زیان شرکت در ترازنامه مالی شرکت اصلاح شده، به نحوی که شرکت های بین المللی با رصد شرایط مالی شرکت های سایپا آماده شراکت وسرمایه گزاری در شرکت های زیر مجموعه سایپا هستند و این در حالی است که تا چند وقت پیش جزء شرکت های زیان ده بودند.

    وی افزود: زمینه صادراتی در گروه سایپا از جنبه سیاسی خارج و تمام سرمایه گذاری ها و صادرات به صورت کارشناسی در قالب سرمایه گذاری و همکاری با کشورهای با ثبات از جمله کشورهای قاره افریقا مانند الجزایر صورت گرفته و با یک برنامه ریزی و استراتژی حساب شده اتفاق افتاده است.

    وی خاطر نشان کرد: هیات مدیره تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با اصلاح ترازنامه مالی شرکت های زیانده از تمام پتانسیل سایپا برای محقق کردن افزایش سود بیشتر برای سهامداران بهره ببرد و هدف ما سودآوری سهامداران با تلفیق و مشارکت با شرکت های خارجی می باشد.

    جمالی افزود: امیدوارم که با همراهی و همدلی سهامداران مانند دو سال گذشته زمینه رشد و تعالی شرکت را افزایش دهیم و بتوانیم از تمام ظرفیت های گروه استفاده کنیم.

    مدیر عامل سایپاسال 96 را سال موفقی برای گروه سایپا دانست و گفت : با همکاری سازمان بورس مقرر شده امسال اوراق صکوک به ارزش 800 میلیارد تومان منتشر شود.

    وی گفت: برنامه های خوبی برای تولید محصولات جدید و خارج کردن محصولات قدیمی در نظر گرفته شده به نحوی که مشتریان محصولی مانند پراید، با توجه به اینکه بخشی از اقتصاد خانواده آنها محسوب  می شود و تاثیر مهمی در اشتغال خانواده ها ی مشتریان گروه سایپا داشته است شرایط آنان را در نظر خواهیم گرفت و محصولی متناسب با استانداردهای جدید و قیمت مناسب جایگزین خواهیم کرد. همچنین  با توجه به تقاضای بالای این محصول در بازار مقرر شده است به نحوی عمل کنیم که متقاضیان این محصول به یکباره با توقف تولید آن روبرو نشوند و با برنامه ریزی که خواهیم داشت آنرا قبل از اجرای الزامات استانداردی از سبد محصول خارج خواهیم کرد .

    مدیرعامل گروه سایپا  در پایان خاطر نشان کرد: هیات مدیره سایپا آمادگی دارد تا سایپا را به عنوان یک برند بین المللی مطرح کند و مشارکت و سرمایه گذاری های چند وقت اخیر نشان می دهد که بستر و شرایط مناسبی با تغییراتی که در اصلاح ساختار مالی انجام شده در این شرکت فراهم است.

    برچسب ها