عصر خودرو

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس:

سرخابی‌ها دولتی ماندند

عصر بازار: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس گفت: هیئت تطبیق مصوبات دولت در مجلس، مصوبه خروج سرخابی‌ها از فهرست واگذاری را مغایر با قانون ندانست.

سرخابی‌ها دولتی ماندند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمیدرضا فولادگر با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر خروج دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس از فهرست واگذاری‌ها و پیوستن این دو تیم به باشگاه‌های فرهنگی اظهارداشت: این مصوبه، می‌تواند توسط هیأت تطبیق مجلس تائید یا رد شود و طبق آخرین اخبار این مصوبه دولت رد نشده و مغایر با قوانین نبوده است.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس با بیان اینکه در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، فقط عدم مغایرت مصوبات بررسی می‌شود، تصریح کرد: به نظر براساس یکی از تبصره‌های ماده 3 قانون اصل 44، مغایرت آن تایید نشده، زیرا قانون تاکید می‌کند، دولت در بخش فرهنگ، آموزش و تحقیقات و سلامت باید لایحه جداگانه‌ای برای واگذاری بیاورد که البته هنوز در این بخش لایحه‌ای پیشنهاد نشده است.

    وی ادامه داد: به استناد این موضوع تا زمانی که لایحه خصوصی سازی بخش فرهنگ ارائه نشود، سرخابی قابل واگذاری نیست.

    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اساسنامه کنونی دو تیم استقلال و پرسپولیس مجموعه فرهنگی - ورزشی هستند، بیان داشت: با این وجود این دو تیم به نام شرکت ثبت شده‌اند، تا بتوانند به عنوان تیم‌های ورزشی حرفه‌ای از AFC مجوز فعالیت بگیرند.

    فولادگر با اشاره به اینکه اگر این دو باشگاه حرفه‌ای هستند نباید دولت به آنها کمک کند، یادآور شد: ماده 13 قانون پنجم توسعه نیز تصریح می‌کند، دولت نمی‌تواند حمایت مادی برای ورزش حرفه‌ای داشته باشد.

    وی ادامه داد: اگر این دو باشگاه مجموعه فرهنگی ورزشی هستند، پس چرا حرفه‌ای قلمداد شده و فعالیت ورزشی زیر نظر آژانس فوتبال آسیا AFC فعالیت دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها