عصر خودرو

زیان های وابستگی در واردات به کشورهای متخاصم؛

افزایش قیمت سه برابری زغال سنگ صادراتی آمریکا به اوکراین

عصر بازار- وابستگی اوکراین به کشور آمریکا موجب ضرر گسترده این کشور شده است. چراکه برای آمریکا مهمترین مسئله منافع اقتصادی خود است و از هر فرصتی استفاده میکند تا منافع خود را تأمین نماید.

افزایش قیمت سه برابری زغال سنگ صادراتی آمریکا به اوکراین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ، طبق گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور در سال جاری میلادی قیمت زغال سنگ صادراتی خود به اوکراین را نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر کرده است.

    قیمت زغال سنگ وارداتی اوکراین از آمریکا در سال 2016 میلادی به ازای هر تن 76 دلار بود در حالیکه میانگین قیمت زغال سنگ وارداتی از ابتدای سال 2017 میلادی در حدود 206 دلار در هر تن بوده است.

    از طرف دیگر میزان صادرات زغال سنگ آمریکا به اوکراین در سال 2017 میلادی به دلیل افزایش نیاز این کشور از نظر وزنی نیز در مقایسه با سال گذشته بیش از 2 برابر شده است. به طوریکه در سه ماه اول سال 2017 میلادی بیش از 865 هزار تن زغال سنگ از آمریکا به اوکراین صادر شده درحالیکه این میزان در مدت مشابه سال 2016 میلادی 355 هزار تن بوده است.

    این درحالیست که در سال 2017 میلادی قیمت زغال سنگ صادراتی آمریکا به برخی دیگر کشورها کاهش یافته است. به طور مثال در سال جاری قیمت زغال سنگ صادراتی آمریکا به نروژ در حدود 125 دلار در هر تن بوده است.

    در حال حاضر اقتصاد اوکراین در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این کشور درگیر جنگ داخلی و عواقب ناشی از آن است. در چنین شرایطی افزایش سه برابری قیمت زغال سنگ وارداتی از آمریکا نیز بر مشکلات اقتصاد اوکراین افزوده است.

    در ابتدای سال 2017 میلادی به دلیل گسترش شورش ها در بخش هایی از شهر کیف اوکراین، میزان تولید زغال سنگ این کشور کاهش یافت و این کشور مجبور شد بخش بیشتری از واردات خود را از طریق واردات تأمین کند. آمریکا نیز تصمیم گرفته است از نیاز و بحران داخلی اوکراین نهایت استفاده را ببرد و در این شرایط قیمت زغال سنگ صادراتی خود را سه برابر کرده است.

    این مسئله نشان داد که وابستگی اوکراین به کشور آمریکا موجب ضرر گسترده این کشور شده است. چراکه برای آمریکا مهمترین مسئله منافع اقتصادی خود است و از هر فرصتی استفاده میکند تا منافع خود را تأمین نماید.

    برچسب ها