عصر خودرو

همزمان با اتمام پذیره نویسی ۲۰۰۰ میلیارد ریالی "مگچسا" مطرح شد؛

تسهیل تامین مالی با توسعه بازار بدهی

عصر بازار- برنامه ریزی بورس تهران به منظور توسعه بازار بدهی به نحوی است که شرکت ها از این بازار به طور مناسب بهره برداری کنند.

تسهیل تامین مالی با توسعه بازار بدهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، روح الله حسینی مقدم معاونت ناشران و اعضا در جلسه اتمام پذیره نویسی اوراق مشارکت 200 میلیارد تومانی پتروشیمی گچساران که با حضور مدیرعامل این شرکت، مدیر سرمایه گذاری گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و مدیرعامل تامین سرمایه نوین برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: دغدغه اول بورس تهران این است که بتواند توسعه بازار بدهی را به نفع شرکت هایی که در بورس حضور دارند توسعه دهد تا این شرکت ها از این بازار به شکل مناسب بهره برداری کنند.

    حسینی مقدم به عملکرد بورس در توسعه بازار بدهی اشاره کرد و گفت: طی 2 سال گذشته بورس تهران به همت شرکت های تامین سرمایه و مشاوره سرمایه گذاری تعداد زیادی اوراق در مجموعه بورس تهران پذیره نویسی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه این بازار باید نرخ ها برای شرکت ها جذاب تر شوند و روند کاهشی در پیش بگیرند تا شاهد اقبال شرکت ها به سمت بازار بدهی باشیم.

    وی اظهار داشت: بورس تهران به عنوان یک بازار، این ابزار را به اقتصاد کشور معرفی می کند و برای کمک به شرکت های تامین سرمایه آماده است شرکت های بیشتری را با این بازار آشنا کند.

    شایان ذکر است در ادامه این جلسه مهندس مبارکی مدیرعامل پتروشیمی گچساران، اقای محصصی مدیر سرمایه گذاری گروه پتروشیمی سرمایه گذاری  ایرانیان و  دکتر نادی قمی مدیرعامل تامین سرمایه نوین مطالبی را عنوان کردند.

    یادآوری می شود امروز شنبه مورخ31/04/1396 پذیره نویسی اوراق مشارکت پتروشیمی گچساران در نماد مگچسا104 به پایان رسید. این اوراق 5 ساله با مواعد پرداخت سود آن هر 3 ماه یکبار بوده،  نرخ سود علی­الحساب اوراق سالانه 18 درصد به صورت روز شمار است. متعهد پذیره­نویس و بازارگردان آن شرکت تأمین سرمایه نوین می­ باشد.

    برچسب ها