عصر خودرو

جهش شاخص بورس ناشی از بازگشایی‌های مثبت

عصر بازار- در آخرین روز کاری تیرماه، شاهد رشد ۵۰۸ واحدی شاخص کل متاثر از بازگشایی کچاد، کگل، فباهنر و معاملات پارسان، وامید، وغدیر و فارس بودیم.

جهش شاخص بورس ناشی از بازگشایی‌های مثبت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز شنبه 31 تیرماه، شاخص بورس با رشد 508 واحدی در مدار 80 هزار و 671 واحد ایستاد، سایر شاخص های منتخب نیز سبزپوش بودند و شاخص بازار اول با افزایش 526 واحدی بیشترین رشد را به نام خود ثبت کرد.
    طی داد و ستدهای روز جاری ارزش معاملات بورس بالغ بر 437.6 میلیارد تومان شد که ناشی از دست به دست شدن 693 میلیون سهام در 43.7 هزار نوبت معاملاتی بود.

    در این روز نماد کگل با 192 واحد،  کچاد 87 واحد، پارسان 44 واحد، وامید 35 واحد، فباهنر 24 واحد و فارس 21 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند، گفتنی است کگل امروز پس از تقسیم سود 28 تومانی در مجمع بدون محدودیت دامنه نوسان به گردونه معاملات بازگشت و رشد 12 درصدی را ثبت کرد.

    در مقابل تاپیکو با 17 واحد، اخابر 10 واحد، بترانس و بفجر با 6 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

    گفتنی است امروز گروه های شیمیایی، فلزات و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فباهنر، حتاید، کگل، سراب، کچاد، غچین، وتوصا بود.

    در مقابل نمادهای کدما، شپاکسا، مرقام، تکنو، دتماد، بشهاب و دیران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

    در معاملات امروز بورس تهران سهامداران برای شرکت تازه وارد به پرداخت ملت بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف خرید  به حجم 93 میلیون تشکیل دادند.

    در مقابل گروهی دیگر برای خروج از  برخی نمادهای گروه سیمانی بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کرند که می توان به صف فروش سخزر، سمازن و سصفها اشاره کرد، با این حال  در مجموع گروه سیمانی امروز مثبت و سبزپوش بود.

    در پایان معاملات امروز پلی اکریل  با 46.8 میلیون حجم و مس شهید باهنر با 6.8  میلیارد ارزش معامله صدرنشین در حجم و ارزش معاملات در بین شرکتهای بورسی بودند.

    برچسب ها