عصر خودرو

رویترز:

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین میزان ۷ سال گذشته رسید

عصر بازار- طی هفته گذشته عربستان روزانه ۵۲۴ هزار بشکه نفت به آمریکا صادر کرد که این رقم به کمترین میزان صادرات نفت عربستان به آمریکا در ۷ سال گذشته محسوب می‌شود.

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین میزان ۷ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، عربستان با عمل به تعهدات خود در توافق اوپک و حمایت از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی با کاستن از مازاد عرضه نفت صادرات خود به آمریکا را کاهش داد.

    در هفته منتهی به روز 14 جولای، عربستان روزانه 524 هزار بشکه نفت به آمریکا صادر کرد که کمترین میزان در 7 سال گذشته محسوب می‌شود.

    بنا به اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا طی 4 هفته گذشته نیز عربستان روزانه به طور متوسط 810 هزار بشکه نفت به آمریکا صادر کرده است که طی 2.5 سال گذشته کمترین میزان بوده است.

    البته نفت عربستان توسط تانکرهایی به ظرفیت حدود 2 میلیون بشکه و به صورت هفتگی به آمریکا می‌رسند که حجم واردات نفت آمریکا به زمان رسیدن این تانکرها از عربستان بستگی دارد.

    از سوی دیگر آمارهای واردات نفت آمریکا که به سازمان اطلاعات انرژی این کشور ارائه می‌شود براساس آمار نفتی است که توسط گمرک این کشور تائید می‌شود و به همین دلیل اطلاعات هفتگی به میزان بالایی به زمان‌بندی ورود تانکرها به گمرک آمریکا بستگی دارد اما با این وجود هیچ اشتباهی در مورد کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا رخ نداده است چرا که این روند از ماه ژوئن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر ماه آگوست ادامه یابد.

    در روز 20 ژولای 18 تانکر حامل نفت در حال انتقال نفت عربستان به آمریکا در جهان بودند اما سال گذشته در همین روز 28 تانکر در حال انتقال نفت عربستان به آمریکا شناسایی شده‌ بودند.

    برچسب ها