عصر خودرو

رویترز اعلام کرد:

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۰ ماه گذشته

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: پس از کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۰ ماه گذشته در ژوئن ۲۰۱۶ بازارهای بورس آمریکا به هم ریخت.

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۰ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ارزش دلار به کمترین میزان 10 ماه گذشته در برابر ارزهای کلیدی و مهم کاهش پیدا کرد.

    براساس گزارش رویترز، دلیل افت ارزش دلار، پیام‌هایی است که سرمایه‌گذاران از تصمیمات اخیر بانک مرکزی اروپا دریافت می‌کنند و همچنین موانعی را در برابر برنامه‌های داخلی ترامپ در آمریکا می‌بینند، بنابراین بازار بورس روز گذشته از دهمین جلسه افزایشی خود عقب‌نشینی کرد و روند کاهشی داشت.

    افزایش ارزش ین، طلا نیز نشان می‌دهد که با ریسکی شدن بازار بورس تمایل به سمت سرمایه‌گذاری کم‌ریسک ایجاد شده و متعاقب آن قیمت نفت هم 2 درصد افزایش یافت.

    روز گذشته ارزش یورو هم در مقابل دلار به صورت قابل ملاحظه‌ای بالا رفت و به بیشترین میزان دو سال گذشته نزدیک شد. 

    ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که شرایط مالی به صورت گسترده‌ای حمایت‌کننده است و این باعث افزایش ارزش یورو می‌شود و نگاه‌ها را به خودش متمرکز خواهد کرد.

    اما رئیس بانک مرکزی اروپا لزوماً درباره تقویت حتمی یورو اشاره‌ای نکرد، اما چراغ سبز به افرادی داد که می‌خواهند با این ارز سرمایه‌گذاری کنند.

    با تضعیف ارزش دلار، شاخص‌های بازارهای بورس آمریکا کاهش یافت و از رکورد بیشترین مقدار هفته گذشته عقب‌نشینی کرد.

    شاخص‌های داو جونز 15 صدم درصد افت کرد. S&P به میزان0.04 درصد و نزدک هم 0.04 درصد کاهش داشتند و سهام جنرال الکتریک هم 2.9 درصد افت کرد.

    در بین ارزها هم شاخص دلار پس از آنکه ارزش دلار به کمترین میزان از ژوئن 2016 تاکنون رسید، 0.38 درصد در برابر دیگر عرضه‌ها کاهش داشت.

    برچسب ها